- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نشست نقد و بررسی «آپاندیس» برگزار شد/ حسین نمازی: نظر مخاطب و راضی بودن آن برایم اولویت است

apandis-neshast

به گزارش سوره سینما [1]، نقد و بررسی فیلم سینمایی «آپاندیس» در قالب چهارصد و پنجاه و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور حسین نمازی کارگردان، پوریا ذوالفقاری منتقد، رضا اکبر پور بازیگر، پردیس منوچهری بازیگر، مرجان مومنی بازیگر و امیرعلی دانایی بازیگر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در ارتباط با این فیلم گفت: خوشحالم که فیلم با استقبال خوبی مواجهه شده است. اصولا فیلم های ما در حال حاضر یک ریتم ثابتی را دنبال می کند و فیلم سازان ما این که آمیزه ای از رویکردهای مختلف را داشته باشند را نمی پسندند. یکی از موضوعاتی که در این فیلم برای من جالب بود این موضوع بود که در ابتدا فکر می کنی قرار است فیلمی را ببینی که ممکن است دست کارگردان در آن پر نباشد، در صورتیکه در ادامه می بینیم که با چه دست پری وارد شده است و چقد خوب توانسته واقعیت را گسترش دهد.

وی در ادامه افزود: در سینمای ما چند سالی است که غافلگیری به این صورت است که یک موضوعی را پنهان کنیم و در پایان آن را بروز می دهیم، در صورتیکه در فیلم «آپاندیس» چیزی پنهان نیست و ما در عین اینکه با شخصیت ها جلو می رویم ممکن است شوکه و غافلگیر شویم. فیلم دارای طنز خوبی است و ما از شخصیت ها دور نیستیم که با اتفاقاتی غافلگیر شویم. ما در این فیلم بازی از بازیگران می بینیم که هیچ وقت فکر نمی کردیم بتوانند در بخش های مختلف شکل های مختلفی از بازی را رو کنند.

حسین نمازی که این فیلم اولین تجربه سینمایی او است در پاسخ به این سوال که با ساخت این فیلم سعی داشتید تاثیرگذاری داشته باشید یا نشان دادن وجهه درام آن برایتان اولویت بود؟ گفت: چیزی که در این سالها در فیلم سازی برایم مهم بوده این است که مخاطب چه می خواهد و چه چیزی را می پسنند. درام و بخش سرگرمی سینما همیشه قالب بوده است. در آپاندیس هم همین بوده و در آینده هم ادامه دار خواهد بود. به این موضوع فکر نمی کنم که فیلمم چگونه روایت می شود، به این فکر می کنم که قصه ای باشد که غافلگیری داشته و بتوانم اتفاق جدیدی را در فیلم هایم رقم بزنم و نهایتا مخاطب راضی از سینما بیرون برود.

امیرعلی دانایی بازیگر این فیلم سینمایی در ارتباط با نقشش در این فیلم افزود: من و خانم آنا نعمتی خیلی اتفاقی به این پروژه اضافه شدیم. خیلی ها تلاش کردند که ما در این فیلم نباشیم اما به دلیل اینکه من از این فیلمنامه خوشم آمده بود باعث شد دراین فیلم بازی کنم. فکر می کنم بازی من و خانم نعمتی با کارگردانی خوب حسین نمازی ترکیب خوبی را ایجاد کرد که خیلی شیرین شد. اگر برای پخش و تبلیغ این فیلم تلاش بیشتری می شد فکر می کنم این فیلم با فروش خیلی بیشتری مواجهه می شد، چون از کیفیت بالایی برخوردار است و فیلمی است که تماشاگر از دیدن آن لذت می برد. باتوجه به اینکه بسیار در حرفه بازیگری حساس هستم که فیلم شریفی را بازی کنم خوشحالم که این فیلم نیز جزو آن دسته بود.

مرجان مومنی دیگر بازیگر این فیلم نیز در ادامه درباره نقش خود افزود: افتخار این را داشتم در این فیلم حضور داشته باشم.به اعتقاد من نقش گلی که از ۱۵دقیقه دوم وارد فیلم می شود یکی از گره های داستان است و شخصیت به اصلاح پیچیده ای دارد که عشق، حسادت، تعصب و خیلی مسائل دیگر را در کنارهم دارد. زمانی که قرار شد من این نقش را بازی کنم نزدیک به شروع فیلمبرداری بود و اقای نمازی این نقش را به فیلم اضافه کردند. خیلی خوب با نقشم ارتباط برقرار کردم و آن را دوست داشتم و امیدوارم که مردم هم دوست داشته باشند.

پردیس منوچهری نیز در ارتباط با نقش خود توضیح داد: من قبل از اینکه در فیلم آپاندیس بازی کنم، افتخار این را داشتم که با آقای نمازی دو فیلم کوتاه بازی کنم که تجربه درخشانی در کارنامه من بود و بعد از آن هم مانند سایر دوستان قرار بود در پروژه «حرف های درگوشی» با آقای نمازی همکاری داشته باشیم که نشد و در نتیجه در فیلم «آپاندیس» حضور داشتم که تجربه لذت بخشی برایم بود و از حضور در آن لذت بردم. نقش زری را بسیار دوستم داشتم و با ایفای آن  کاملا دچار چالش شدم.

رضا اکبر پور که نقش کلیدی را در این فیلم ایفا کرده است در ادامه این نشست افزود: برای ما بازیگران تئاتر حضور افرادی مانند حسین نمازی و مقصود جباری نعمت است، چون در دوره ای که کسی حامی بازیگران تئاتر نیست این افراد از ما حمایت کردند. از دلایلی که نقش من در این فیلم دیده شده است این است که آقای نمازی پذیرش بالایی دارند و من در هرزمانی ایده هایی که برای این نقش داشتم را با اودر میان می گذاشتم و استقبال می کردند. یکی دیگر از دلایلی که این نقش دیده شده این است که من از سال ۷۹کار تئاتر می کنم و دستی هم به قلم دارم و در این فیلم توفیق این را داشتم که در مقابل خانم نعمتی و آقای دانایی بازی کنم و برایم یک کلاس درس بود.