- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی هیات انتخاب هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی

entekhab daneshjuee

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم دانشجویی، با حکم دکتر وحیدیان ، آقایان مسعود سفلایی، محمدکیا سالار، مهدی نجارپیشه، جواد سلمان نژاد و مهدی رخشانی به عنوان اعضای هیات انتخاب هفتمین دوره ی جشنواره ملی فیلم دانشجویی معرفی شدند و آثار رسیده به این رویداد را برای رقابت، انتخاب خواهند کرد.

* مسعود سفلایی، مدیرگروه سینما در دانشگاه هنر و مسئول رشته سینما پردیس فارابی می باشد، وی از سال ۱۳۷۹ فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و در مقام کارگردان، تصویر بردار، تدوینگر، صدا بردار و تهیه کننده ، تولیدات فراوانی را در کارنامه ی خود ثبت کرد. از آن جمله می توان به تاریخ طب سنتی به عنوان کارگردان ، جاودانگی به کارگردانی آقای فرشته حکمت در مقام تدوینگر و جنایت در سکوت به کارگردانی آقای نورانی پور درمقام صدا بردار اشاره کرد. سفلایی عضو هیأت داوران جشنواره هایی چون فیلم و عکس فناوری و صنعتی، فرهنگی و هنری سیاه و سفید و فیلم و عکس سینمای جوان و همچنین عضو هیات انتخاب جشنواره های مختلف از جمله سینما حقیقت در سال ۹۲ بوده است.

* محمدکیا سالار، فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و سال ها همکاری مطبوعاتی با نشریاتی چون جام جم، همشهری، شرق و اعتماد را داشته است. وی داور جشنواره های محله شهرداری، سلامت، دانشجویی مشترک وزارت بهداشت و علوم بوده و عضو شورای تصویب فیلمنامه ی وزارت بهداشت می باشد. وی ریاست هیات داوران فیلم های کوتاه و مستند جشنواره فیلم سلامت را بر عهده داشته است.

* مهدی نجارپیشه ، دوره ی فیلم و لابراتوار دانشکده ی صدا و سیما را در سال ۱۳۵۲ گذرانده و یکی از قدیمی ترین مدرسین انجمن سینمای جوان ایران محسوب می شود.  وی مدیرگروه رشته فیلمسازی دانشگاه علمی کاربردی است ، نجارپیشه مسئول فنی سریال های «شاه شکار» و «سایه همسایه» بوده و آثار مستندی مانند گنبد گیتی، گام های اراده، دوره های تفتان و نیاز و راز بوده است. او با فیلم آزادی در جشنواره هایی مثل هامبورگ، ژاپن ، و برزیل شرکت کرد و توانست در سال ۸۵ تقدیر جشنواره های داخلی را نیز به خود جلب کند. نجارپیشه عضو هیأت داوران جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان بوده است.

* جواد سلمان نژاد ، از سال ۷۱ در انجمن سینمای جوان فیلمسازی را آغاز کرد و در حال حاضر مدرس انجمن سینمای جوان،  عضو شورای فیلمنامه و تولید فیلم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان و مدرس دانشگاه علمی کاربردی فرهگ وهنر است . سلمان نژاد داور دومین جشنواره فیلم بسیج و دومین دوره مسابقات فیلمنامه نویسی فرهنگ و هنر و جشنواره قرآن وعترت بوده است.

* مهدی رخشانی،  مدرس سینما در دانشگاه فرهنگ و هنر که از سال ۱۳۷۲ در انجمن سینمای جوان فیلمسازی را آغاز کرده است. وی صاحب آثار داستانی چون کودکانه، مرد سوم و روز احسان است . رخشانی درحوزه ی مستند تندیس بهترین فیلم مستند را برای فیلم خطوط ناپیدا از جشنواره ی رضوی و جایزه ی حمایتی مرکز گسترش را از جشنواره ی تجسمی فجر برای همین اثر در کارنامه دارد.

مهلت ارسال اثر به جشنواره ی فیلم دانشجویی به پایان رسیده و انتخاب آثار رسیده تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی را در دو بخش فیلم و فیلمنامه  با هدف نمایش آثار دانشجویی با موضوع “آزاد” و “پیشگیری از اعتیاد” در اسفند ماه ۹۶ در شهر زاهدان برگزار می کند.