سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ تیر ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‎های ورزشی منصوب شد

alavi-varzeshi

با حکم نماینده فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی FICTS در ایران، سید مجتبی علوی به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های ورزشی و چهارمین دوره جشنواره عکس ورزشی منصوب شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از امور رسانه ای یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی، دکتر سید امیرحسینی، رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری و نماینده فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی FICTS در ایران با حکمی دکتر سید مجتبی علوی را به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی و چهارمین دوره جشنواره عکس ورزشی منصوب کرد.

در نشست مشترکی که با حضور محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی و سیدامیرحسینی، نماینده فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی FICTS برگزار شد، علوی به عنوان دبیر این دوره جشنواره معرفی شد.

همچنین در این نشست راهکارهایی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این دوره جشنواره فیلم های ورزشی مطرح و بررسی شد. امسال ایران میزبان کشورهای غرب آسیا و آسیای میانه و مقر ۱۶ گانه جهان است.

رئیس سازمان سینمایی نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری این رویداد به عنوان یک جشنواره تخصصی، بیان کرد: ورزش به عنوان یک پدیده محبوب جهانی در ایران نیز مقبولیت و محبوبیت ویژه ای دارد و سازمان سینمایی نیز از برگزاری باکبفیت این رویداد حمایت می کند.

برگزیدگان این جشنواره به عنوان نماینده سینمای ایران به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی در میلان ایتالیا معرفی خواهند داشت . هر ساله  آثار ورزشی ۱۱۴ کشور در بخش های سینمایی، تلویزیونی، مستند، تیزر و وله در این جشنواره به داوری گذاشته می شود. فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی FIcts یکی از فدراسیون های مستقل است که زیر نظر کمیسیون هنری کمیته بین المللی المپیک Ioc  فعالیت می کند.

دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی نیز پس از ۶ سال وقفه، اسفندماه ۹۵ با دبیری سیدمجتبی علوی در تهران برگزار شد که در آن دوره مستند “آتلان” به نمایندگی از ایران در میلان ایتالیا به عنوان مستند برگزیده انتخاب شد. همچنین در دهمین دوره نیز از خانواده زنده‌یاد ناصر حجازی و علی پروین تجلیل و در بخش خاطره هنری از عطاالله بهمنش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گویندگان ورزشی تجلیل و همچنین از تمبر یادبود ده سالگی جشنواره رونمایی شد.

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‎های ورزشی، ۲۴ الی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ همزمان با هفته گرامیداشت تربیت بدنی و با همکاری کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کار و امور اجتماعی، شبکه ورزش و شهرداری تهران برگزار می شود. فراخوان این دوره نیز در روزهای آینده منتشر می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>