سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

یادداشت مقصود جبارى به بهانه موفقیت «آپاندیس» در جشنواره مونترال

apandis

مقصود جبارى تهیه کننده «آپاندیس» به بهانه موفقیت این فیلم در جشنواره مونترال یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما، متن این یادداشت به شرح زیر است:

عبور از بن بست ها و رسیدن به راه اصلى، حلاوتى ازلى ابدى دارد و امروز فیلم سینمایى «آپاندیس» از بن بست نامهربانى ها عبور کرده و با درخشش در جشنواره جهانى مونترال و دریافت جایزه بهترین فیلمنامه بخش اصلى رقابتى، اولین گام خود را در جاده هاى برون مرزى محکم برداشته است و چنین سرنوشتى نشانگر این است که خلوص و عشق و ایمان در کار، هر هدفى را به سر منزل مقصود مى رساند. یکایک عوامل و دست اندرکاران فیلم سینمایى «آپاندیس» از آغاز راه با همین نگاه عاشقانه و خاضعانه و ایمان قلبى افقى روشن را براى رسیدن به افتخارى ملى و بین المللى ترسیم کردند، هر چند که معدود نگاههاى مغرضى از این تواضع سود برده و اجازه بروز و ظهور قابلیت هاى این اثر شریف را در داخل کشور ندادند، اما همراهى دلسوزانه هنرمندان واقعى که عیارشناس بودند، دست و پاى یاس و ناامیدى را بست و راه را هموار کرد.

هر چند که درخشش در فستیوال ها و در میان مخاطبان وطنى طعمى دیگر دارد و نادیده گرفتن این اثر سینمایى از سوى متولیان جشنواره فیلم فجر، حفره اى پر ناشدنى در ذهن عوامل این فیلم و بسیارى دیگر از سینما دوستان ایجاد کرد، اما امروز همه آنها را از زاویه تقدیر و رسیدن به موفقیت هایى درخشان تر مى نگریم و دور از هر تبختر و تکبرى خود را در مسیرى درخشان مى بینیم. موفقیت در جشنواره معتبر مونترال کانادا که سبقه اى واضح و مبرهن دارد، نشانه اى است که باید به فال نیک گرفت و باز هم بر مدار صبورى و توکل نشست و به سختى ها لبخند زد و هدف متعالى را دنبال کرد. روایت و هدایت صبورانه و مدبرانه حسین نمازى، کارگردان جوان و فهیم این فیلم، در تجربه اول، در کنار همراهى ستایش برانگیز بازیگران و عوامل پشت صحنه، اثرى صادق و دغدغه مند با نگاهى انسانى و جهانشمول را به ارمغان آورد که هیات انتخاب و داورى جشنواره مونترال را ناگزیر از گزینش در بخش مسابقه و در ادامه اهداى جایزه کرد و این حاصل ایجاد نظامى حرفه اى، دقیق و هنرمندانه است که در جریان تولید «آپاندیس» به ظهور رسید و نتیجه اى درخور را رقم زد.

سهم اینجانب هم در مقام تهیه کننده فارغ از اندازه و عمقش، افتخارى بس بزرگ است که بى تردید بدون حضور تک تک هنرمندان همراه «آپاندیس» قدر و منزلتى نخواهد داشت، پس بر خود فرض مى دانم که صمیمانه قدردان تلاش این هنرمندان باشم و اسبِ فاتح خود را به امید حق و براى حضورى درخشان در اکران عمومى و دیگر عرصه هاى ملى و بین المللى زین کنیم. از طرفى هم باید قدردان حمایت ها و تلاش مدیرعامل و مدیر بین الملل و تیم بین الملل بنیاد سینمایى فارابى بود که سهمى قابل قبول در این موفقیت دارند. باشد که سلوک صبورانه این هنرمندان سرمشقى باشد براى عبور از سختى ها و ناملایماتى که همیشه هست و خواهد بود.

ارادتمند

مقصود جبارى؛ تهیه کننده فیلم سینمایى «آپاندیس»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>