سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

لحظات ناب از شهید علیرضا بابایی از زمان حیات تا شهادت در مستند «بابایی»

babaei-mostanad+

پنجاه و چهارمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «بابایی» ساخته مظفر حسین‌خانی بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در این قسمت و پس از پخش مستند، سید حسن انتظاری از جانبازان مدافع حرم و مظفر حسین‌خانی کارگردان مستند «بابایی» مهمان برنامه خواهند بود و به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره‌ی شهدای مدافع حرم، در مورد این مستند و شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق صحبت خواهند کرد. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «بابایی» گذری بر از زندگی شهید علیرضا بابایی، از شهدای مدافع حرم، است. این مستند یکی از بی‌نظیرترین کارهای ساخته شده در حوزه‌ شهدای مدافع حرم است چرا که در زمان حیات آن شهید بزرگوار ساخته شده است.

شهید علیرضا بابایی، دانشجوی کارشناسی ارشد و کارمند دانشگاه اراک است که تصمیم می‌گیرد برای دفاع از حرم اهل بیت (علیهماالسلام) و برای مبارزه با داعش به سوریه برود. او دو فرزند دختر دارد که عاشقانه او را دوست دارند و به همین دلیل در ابتدا اجازه نمی‌دهند که او برود اما در جریان فیلم، شهید بابایی، دختران و همسرش را راضی می‌کند. روایت عشق دخترانه فرزند به پدر و پدر به دختران، لحظات نابی را در این مستند رقم می‌زند.

ویژگی بارز دیگر این اثر در کنار مضمون آن این است که مستندساز قبل از عزیمت آن شهید بزرگوار به منطقه، با او و خانواده‌اش همراه بوده و لحظات منحصر به فردی را به تصویر کشیده است. این مستند ۸۰ دقیقه‌ای به کارگردانی مظفر حسین‌خانی و به تهیه‌کنندگی شبکه استانی آفتاب تهیه شده است و در برنامه‌ی این هفته به اضافه مستند به نمایش درخواهد آمد تا ادای دینی به شهدای مدافع حرم صورت بگیرد.

«برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲ اسفند ماه ساعت ۹ و جمعه ۴ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>