سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمود کاظمی به سوره سینما گفت:

آخرین کارگاه‌های آموزشی سال ۹۶ برگزار شد/ توجه به «مدیریت بازاریابی و فروش پیشرفته» و «استراتژی‌های رقابتی»

Kargah

موسسه بهمن سبز چند دوره آموزشی را در قالب کارگاه برگزار کرده و تا کنون مباحثی چون دوره تاریخ سینما، دستگاه دیجیتال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بودجه در فضای فرهنگی، بازاریابی و فروش، تفکر سیستمی، آموزش بهره وری در فضای فرهنگی و … آموزش داده شده است.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز در رابطه با کارگاه های آموزشی و برنامه های این موسسه در سال آتی به خبرنگار سوره سینما گفت: با توجه به اینکه سالن های سینمایی حوزه هنری رقیب پیدا کرده این نیاز احساس می شد که بعد از یک دوره کامل تحقیق و بررسی یک دوره آموزشی برگزار شود و به همین خاطر در آخرین دوره کارگاهی موضوع « مدیریت بازار یابی و فروش پیشرفته» و «استراتژی های رقابتی» در تکمیل دوره های قبلی توسط دکتر محمود آسیاچی ۵ و ۶ اسفند ماه با حضور ۱۲ تن از مدیران سینمایی استان ها برگزار شد.

وی افزود: یکی از دلایل انتخاب این استان ها از بین ۱۹ استانی که سالن های حوزه هنری در آن فعال است این بود که با بررسی تک تک سالن ها در شهرستان های مختلف برای برخی از آنها این نیاز احساس می شد که با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود می توان قدرت سالن ها را در پذیرش مخاطب افزایش داد تا در سال های آتی رشد بیشتری داشته باشند. غیبت سایر استان ها نیز دو دلیل داشت اول اینکه برخی از آنها راه خود را پیدا کرده و عملکرد موفق شان می تواند الگوی دیگر استان ها باشد. دلیل دوم اینکه برخی استان ها اگرچه پیش از این آموزش دیده اند اما نتیجه مطلوب کسب نکرده و باید روش دیگری برای شان در نظر گرفته شود.

کاظمی با اشاره به اینکه این کارگاه ها زمانبندی خاصی ندارد و بر اساس نیاز برگزار می شود، ادامه داد: در واقع هر جا احساس نیاز آموزشی احساس شود حوزه هنری  ورود خواهد کرد. این آموزش ها در دو مسیر رقم می خورد اول کارگاه هایی است که بر اساس اهداف بلندمدت شکل می گیرد و دوم کلاس های مقطعی که بر اساس نیاز در یک برهه خاص برگزار می شود.

وی توضیح داد: مباحث مطروحه در آخرین کارگاه برای پاسخ به سوال «چه نوع بازاریابی را با محوریت سینما می توان انجام داد» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همه این آموزش ها بر این مبناست که استادان یک سری اصول علمی و مباحث را تشریح کنند تا هر کس به قدر سهم خود از آنها بهره ببرد. امید است نتایج این دوره آموزشی تا شهریور ۹۷ نمود پیدا کند. یعنی شش ماه اول ۹۷ پرمخاطب تر از شش ماه اول ۹۶ باشد. در این صورت دوره های آموزشی کارکرد داشته است. پیش از این هم بعد از برگزاری دوره های آموزشی موفق؛ حوزه هنری سال سینمایی خوبی را سپری کرده و علی رغم رشد رقبای سینمایی و کاهش کیفیت گیشه کمتر دچار مشکل شده است.

وی در پایان گفت: یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که سینمای حوزه هنری، سینمای خانواده هاست و این ادعا مطرح است که امنیت اجتماعی در این سالن ها در سطح بالاتری قرار دارد. با رعایت این نکته حوزه هنری قصد دارد با تمهید آغاز برنامه ها و سیاست های جدید کاری کند تا مخاطبان علاوه بر این مزیت احساس کنند نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنند با ارزش افزوده مواجه می شوند. در این راستا فضای سینماهای حوزه هنری که نزدیک به ۱۰۰ سالن است آمادگی دارد با تمام اصناف، مشاغل و … در انجام کارهای تبلیغاتی با تخفیف های ویژه تعامل داشته باشد زیرا معتقد است رفتار اجتماعی مخاطبان سینما با عوام متفاوت بوده و نفع همه جانبه باید در نظر گرفته شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>