سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در آستانه افتتاح سینما قدس تبریز مطرح شد :

مردم تبریز مخاطبان جدی سینما هستند/ افزایش ۲ سالن و ۴۵۰ صندلی به ظرفیت سینمای کشور

pardis-ghods-1

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در آذربایجان شرقی همزمان با افتتاح سینما قدس تبریز بیان کرد که با افتتاح این سینما، ۲ سالن و ۴۵۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان اضافه شده است.

جواد خازنی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری در آذربایجان شرقی در آستانه افتتاح سینما قدس تبریز به خبرنگار سوره سینما گفت: شهر تبریز تا کنون دو سینمای فعال به نام های ۲۲بهمن و انقلاب داشت و بعد از این به همت مسئولان و مدیران مربوطه در حوزه هنری و موسسه بهمن سبز سینما قدس نیز به ظرفیت سینمایی کشور اضافه شده است.

وی افزود: مردم شهر تبریز مخاطبان جدی سینما هستند و از گذشته تا کنون رفتن به سینما را ترک نکرده و یکی از اصلی ترین برنامه های تفریحی و فرهنگی شان محسوب می شود. آذربایجان شرقی در دهه ۶۰ و ۷۰ از جمله پرفروش ترین سالن های سینمایی کشور بوده است و با گذر زمان و افزایش علاقمندان به این هنر کمبود سالن های سینمایی بیشتر احساس شد.

این مدیر سینمایی اشاره کرد: علاوه بر کمبود سالن های سینما؛ تقلیل کیفیت فیلم ها در دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ و اضافه شدن رسانه های تصویری نوظهور بین مخاطب و سینما فاصله ایجاد کرد. ضمن اینکه این فاصله با تغییر شرایط اقتصادی کل کشور به مرور بیشتر شد اما با همه این اوصاف اهالی تبریز سینما را فراموش نکرده و همین علاقه نیاز به یک بازنگری در ساختار کلی تجهیزات را واجب می کرد.

pardis-ghods-2

خازنی اظهار کرد: سینما قدس به همت حوزه هنری و موسسه بهمن سبز به سرانجام رسید و ما برای اینکه اکران عید را از دست ندهیم زودتر از افتتاح، بهره برداری کردیم. خوشبختانه در تعطیلات نوروز مردم از فیلم های در حال اکران استقبال رضایت بخشی داشتند و ما نیز سعی کردیم از تمام ظرفیت ها برای رضایت مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سینما قدس دو فیلم «مصادره» و «به وقت شام» را برای اکران نوروز در نظر گرفته بود؛ گفت: فیلم سینمایی «به وقت شام» بیش از سایر آثار مورد استقبال قرار گرفت که شاید یکی از دلایل آن حضور در روز سوم فروردین ابراهیم حاتمی کیا در سالن سینما قدس و توجهش به مخاطبان فیلم بود.

pardis-ghods-3

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر این با رایزنی دستگاه های فرهنگی مختلف توانستیم معرفی خوبی برای این فیلم داشته باشیم. از طرفی در خطبه نماز جمعه اول سال امام جماعت محترم مردم را به تماشای این فیلم دعوت کردند و این بار بسیار مثبتی داشت. البته فضای مجازی و نقل و تبلیغ زبانی خود مردم اصلی ترین دلیل استقبال از این فیلم سینمایی بود.

وی یادآور شد: با افتتاح سینما قدس، ۲ سالن و ۴۵۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان اضافه شد و برای رسیدن به این مهم مدیرعامل حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تلاش و پیگیری شایانی داشت. علاوه بر ایشان همکاران فنی، پشتیبانی و تمامی مدیران ذی ربط تلاش کردند تا فضایی مناسب با شان مردم تبریز را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

pardis-ghods-4

خازنی با بیان اینکه امیدوارم بازسازی سینما در تبریز تداوم داشته باشد، ادامه داد: فروش های اولیه ما نشان می دهد مردم از قدیم سینما رفتن را دوست داشتند و امروز سالن های سینمایی برای مردم نوستالوژیک است. آنها با سالن هایی که قدمت بیشتری دارند خاطره بازی می کنند و این پیشینه ذهنی نشان می دهد ظرفیت برای جذب مخاطب بالاست.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد فیلم های با کیفیت تری هستیم و این ظرفیت را داریم که با تعمیر و بازسازی سینماهای قدیمی تعداد مخاطبان مان را چند برابر کنیم. سالن های نوستالوژیک به قدری برای مردم تعلق خاطر آورده که آنها با وجود کاستی ها هنوز عادت رفتن با انجا را ترک نکردند. امیدواریم در بحث سینماهای دیگر نیز بتوانیم تجهیزات را با سرعت بیشتری به روز کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>