سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۳۹۷ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

افتتاحیه فیلم «کوپال» در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد

kupal-baghe-ketab

افتتاحیه فیلم سینمایی «کوپال» و یادبود لوون هفتوان بازیگر فقید این فیلم در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، اولین آیین دیدار هنروتجربه در سال ۹۷ به یکی از آخرین فیلم‌های لوون هفتوان، اختصاص یافت.«کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی در شبی اکران شد که دوستان و علاقه‌مندان این بازیگر تازه درگذشته برای گرامیداشت یاد و خاطره‌اش در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران گرد هم آمده بودند.

سالن شماره یک مجموعه سینمایی باغ کتاب تهران در ساعت هفت و سی دقیقه غروب ۲۰ بهمن میزبان بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان و علاقه‌مندان بود. احسان هوشیارگر از اهالی رسانه که اجرای برنامه را برعهده داشت، در ابتدا از کاظم ملایی،‌ کارگردان فیلم «کوپال» درخواست کرد  روی صحنه بیاید. ملایی ضمن خوشامدگویی به حاضران اظهار کرد: «امشب من به همراه گروهم خوشحالیم که میزبان شما هستیم. از هنرمندان و مسئولین عزیزی که امشب به احترام لوون عزیز به اینجا آمده‌اند ممنونیم و می‌گوییم که شما با آمدتان باعث افتخار ما شدید. فیلم «کوپال» محصول سینمای مستقل است و به صورت کاملا دوستانه و رفاقتی ساخته شده است. اگر دوستان عزیز من، چه آن‌هایی که در سالن هستند و چه آن‌هایی کسانی که امشب جای‌شان خالی است،‌ نبودند این فیلم ساخته نمی‌شد. چرا که آن‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی کنار من بودند تا این فیلم ساخته شود.»

ملایی ادامه داد:« این فیلم، فیلم خاصی بود، از آن جهت که نزدیک ۲۷ تهیه‌کننده به آن نه گفتند. صرفا چون احساس می‌کردند حمایت ازاین فیلم به آن‌ها ارتباطی ندارد. واقعا امیدوارم هیچ کارگردان فیلم اولی دیگری مسیری که من رفتم را طی نکنند. چرا که بسیار اذیت شدم و مجبور شدم برای این فیلم چهار وام با بهره‌ ۲۴ درصد بگیرم تا آن را بسازم. شاید کسی مثل من این‌طور خطر نکند. به‌هرحال امیدوارم چهره‌های حاضر امشب در سالن نگاه بهتری نسبت به من و فیلم‌سازان نسل من داشته باشند.»

او اضافه کرد: «یکی از کسانی که بسیار از ما حمایت کرد لوون بود. [با آمدن نام لوون، حاضران او را تشوق کردند] به نظر من امشب اصلا جای لوون خالی نیست. چرا که احساس می‌کنم او در سالن و روی یکی از صندلی‌ها نشسته است. احتمالا حوصله‌اش سر رفته و چیزی نمانده تا خوابش ببرد و صدای خروپفش بلند شود. من ابتدا برای او نقش دیگری در نظر گرفته بودم. نقش کوتاهی که شخصیت کلیدساز دارد. ولی وقتی که او به دفترمان آمد، آنقدر انرژی خوبی از او گرفتم که احساس کردم با او می توانم این فیلم را بسازم. شاید اگر هر شخص دیگری جای او بود، این نقش را نمی‌پذیرفت. نقشی که دو ماه کار سخت در شهرستان باید بازی می‌کرد آن هم فقط کنار یک سگ. من دوست داشتم لوون در این فیلم نقش متفاوتی داشته باشد و نمی‌دانم چقدر توانسته‌ام این کار را انجام دهم. در پایان خوشحالم که فیلمم را با او ساختم ولی از طرفی بسیار ناراحتم که ازین به بعد فیلم را بدون او خواهم دید.»

کارگردان فیلم «کوپال» در پایان سخنانش اکران امشب را به وحید نصیریان(انیمیشن‌سازی که در سال گذشته فوت کرد و «قلب سیمرغ» او این روزها در هنروتجربه در حال اکران است) تقدیم کرد.او در ادامه از برادر لوون هفتوان دعوت کرد تا روی صحنه بیاید و در توصیف او گفت: «او بسیار شبیه لوون است. چه از لحاظ سیما، چه از لحاظ صدا و با صحبت‌هایش شما را قطعا به یاد او خواهد انداخت.»

برادر لوون هفتوان در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی و تبریک سال نو عنوان کرد:«از کاظم ملایی متشکرم که امشب ما را دور هم جمع کرد که به یاد لوون باشیم. نمی‌خواهم درمورد لوون حرف خاصی بزنم. همان کلمه‌ لوون درموردش کافی است. او فرد خاصی بود. در پایان از عوامل «کوپال» که فیلمی منحصربه‌فرد، کم‌نظیر و چالش‌برانگیز ساخته‌اند تشکر می‌کنم. این فیلم چالش‌هایی دارد که آدمی را به سوال وامی‌دارد و شاید آن جواب‌ها بتواند انسان را به آرمان‌شهر بشری هدایت کند. همان‌طور که به نظر من لوون یک شهروند نمونه بود. و درنهایت امیدوارم از تماشای این فیلم لذت ببرید.»

مجید برزگر، کارگردان «پرویز»، به‌یادماندنی‌ترین نقش لوون هفتوان در سینمای ایران، نیز درمورد لوون گفت:« امشب به دعوت کاظم ملایی و به احترام لوون و سینمای مستقل به اینجا آمده‌ام و خوشحالم که مجددا فیلم را می‌بینم. و درمورد لوون، یادش بخیر.. می‌توانم بگویم که دلم برایش تنگ شده است و هر روزی که می‌گذرد این دلتنگی بیشتر می‌شود. به نظرم خاصیت مهمی که لوون داشت این بود که همه‌ دوستانش می‌گویند صمیمی‌ترین دوست لوون هستند و این کار کمی نیست که شخصی آنقدر با همه خوب و صمیمی باشد. ما چند سالی را باهم دوستی کردیم. امیدوارم هرکجا که هست حالش خوب باشد. نمی‌‌خواهم حرف تلخ و ناامید کننده بزنم ولی امیدوارم که زود ببینمش.» او در پایان تاکید کرد:«: امیدوارم این فیلم به اندازه دیده شود چرا که لیاقتش را دارد.»

در این مراسم که با استقبال خوب اهالی سینما همراه شده بود، چهره های سینمایی همچون: مجتبی میرتهماسب، مهتاب کرامتی ، بابک کریمى، علی دهکردی، هوشنگ گلمکانى، رامتین لوافى، عباس یاری، برادران محمودی، محسن قرایی، محمدرضا غفاری، مسعودکرامتی، على کریم، فائزه عزیزخانی، بهاره ریاحى، نادر مقدس، امید نعمتی، نیما رئیسی، روشنک گرامی،  وحید وکیلى فر، کریم لک زاده، محمد حمزه‌ای، رایا نصیری، بابک اردلان، مزدک میرعابدینى، امیر عزیزى، ابراهیم ابراهیمیان، میثم مولایى، کوهیار کلارى، روزبه روزبهانى، سمیرا برادری، صالح تسبیحى، امیر توده روستا، مسعود امینی تیرانی، شادی کرم رودی، بانی‌پال شومون، احسان فولادی فرد و … حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>