سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۷ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

کیوان کثیریان: مهمانان ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر نشست خبری خواهند داشت

keyvan-kasirian

به گفته کیوان کثیریان مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال مهمانان ویژه جشنواره جهانی نشست خبری خواهند داشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، کیوان کثیریان مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برنامه های این مدیریت را در جشنواره اعلام کرد.

کثیریان استفاده از ۱۰ منتقد برای نگارش مرور فیلم های بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره در بولتن روزانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را از برنامه های جشنواره امسال برشمرد.

مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر منتقدانی که از حضورشان استفاده می شود اینگونه نام برد: سعید عقیقی، شادمهر راستین، کامیار محسنین، سعید قطبی زاده، مجید اسلامی، آنتونیا شرکا، هما توسلی، امیر پوریا، محسن آزرم و مهرزاد دانش.

وی همچنین خبر داد: امسال یک بولتن روزانه کاغذی با حجم خیلی کم و به دو زبان فارسی و انگلیسی در جشنواره توزیع می شود که در آن گزارشی از فعالیت های انجام شده در هر روز جشنواره ارایه می شود.

کثیریان با اشاره به اینکه امسال هم کاتالوگ با اطلاعات فیلم ها، مهمانان و رویدادهای جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود، بیان کرد: علاوه بر کاتالوگ، بعد از جشنواره کتاب هایی حاوی وقایع نگاری جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و به مهمانان خارجی و اهالی رسانه عرضه می شود.

مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره دلیل انتشار این کتاب ها گفت: در جشنواره ها معمولا اخبار اتفاقات جشنواره به صورت پراکنده در رسانه ها و سایت ها به ثبت می رسد و ما سعی کردیم برای ثبت، ماندگاری و تجمیع اخبار، همه رویدادها را در کتابی منتشر کنیم تا تجربیات جشنواره برای گروه های دیگری که جشنواره برگزار می کنند قابل استفاده باشد.

وی در مورد کتاب بازار نیز عنوان کرد: کتاب راهنمای بازار به زبان انگلیسی به چاپ می رسد و شامل مشخصات تمام کمپانی ها و مهمانان خارجی حاضر در جشنواره است. همچنین یک دفترچه شامل اطلاعات فیلم های ایرانی به نمایش در آمده در بخش بازار نیز آماده شده است.

وی چاپ برنامه جشنواره را طبق سنوات گذشته از دیگر برنامه های بخش رسانه دانست و گفت: این برنامه با سه طبقه بندی منتشر می‌شود. برنامه روز به روز، برنامه براساس نمایش‌های هر فیلم و بر اساس طبقه بندی ژانر و نوع فیلم ها تا به مخاطبان کمک کند فیلم مورد نظر خود را با یک پیش آگاهی، بهتر انتخاب کنند. نکته دیگر انتشار بروشورهای اطلاع رسانی است که در آنها مهمانان خارجی به صورت جداگانه و مجزا معرفی می شوند. همچنین برنامه روز به روز جشنواره را نیز شامل ورکشاپ ها و رویدادها در نسخه های جداگانه ای برای علاقه مندان آماده می کنیم.

کثیریان از دیگر وظایف حوزه مدیریت رسانه را بخش ستاد خبری جشنواره عنوان کرد و گفت: تولید و ارسال اخبار و عکس به رسانه های سایبری، آنلاین، مکتوب و همینطور تولید اخبار انگلیسی و ترجمه اخبار فارسی به انگلیسی از جمله فعالیت های بخش رسانه است. به غیر از آن بخش فنی و محتوایی سایت و برنامه اپلیکیشن جشنواره نیز بر عهده این بخش است.

وی با اشاره به گفتگوهای تصویری بخش رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با چهره های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با محوریت دیپلماسی فرهنگی و نقش آن در دیپلماسی عمومی و جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر تصریح کرد: ویدیوهایی بین دو تا سه دقیقه از چهره های مطرح و تاثیرگذار جناح ها و طیف های مختلف تولید شده که این افراد نظراتشان را درباره تاثیر دیپلماسی فرهنگی و نقشش در قدرت ایران در منطقه و همچنین نقش جشنواره جهانی فیلم فجر در این زمینه بیان کرده اند.

به گفته وی، این گفتگوها در جشنواره سال گذشته در ۱۶ بخش منتشر شد و امسال هم در همین تعداد منتشر خواهد شد.

کثیریان در مورد محلی که برای حضور اهالی رسانه در کاخ جشنواره درنظر گرفته شده است، گفت: امسال فضایی در جشنواره به عنوان اتاق خبرنگاران آماده کرده ایم تا همکاران کارهای خبری و مطبوعاتی شان را در این فضا انجام دهند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>