سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب
مدیران سینمایی این سال‌ها گوش شنوا نداشتند/

بدخشانی: «چه خوبه که برگشتی» نباید همزمان با انتخابات اکران می‌شد

che-khoobe-ke-bargashti

بهرام بدخشانی تاکید کرد اکران فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به زیان این فیلم بوده است.

بهرام بدخشانی تاکید کرد اکران فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به زیان این فیلم بوده است.

فیلمبردار «چه خوبه که برگشتی» درباره اکران این فیلم به سوره سینما گفت: دقیق نمی‌توانم بگویم استقبال از این فیلم چطور بوده. از تماشاگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای بازخوردهای منفی و مثبت دیدم.این فیلم نباید در این مقطع زمانی و همزمان با انتخابات اکران می‌شد. توجه مردم به سمت انتخابات و حواشی آن بود و در این مقطع فیلم‌ها نمی‌توانند توجه جلب کنند. در پاسخ به نقدهای منفی نسبت به این فیلم نه به عنوان یکی از عوامل سازنده آن بلکه به عنوان سینماگر باید بگویم که هر فیلمی را در نوع خودش باید دید و نقد کرد.

این فیلمبردار اضافه کرد: نباید انتظارعجیب و غریب از «چه خوبه که برگشتی» داشت. این فیلم یک کمدی مفرح است. مهرجویی دلش خواست و هوس کرد این فیلم را بسازد. ما نمی‌دانیم پس ذهن او چه گذشته است.

بدخشانی درباره پیشنهادهای جدیدش گفت: هیچ پیشنهاد تازه‌ای برای کار ندارم و در استراحت مطلق به سر می‌برم. با دوستان هم‌سلیقه‌ام که صحبت کرده‌ام می‌دانم آنها هم بیکارند. دوستان ارشاد سینما را به خواب فرو بردند. باید ببینیم وزیر ارشاد آینده در تغییر شرایط موجود چگونه عمل می‌کند.

بدخشانی درباره ویژگی‌های پیشنهادی برای وزیر ارشاد آینده گفت: خسته شدیم از بس که ویژگی‌ها را گفتیم و توضیح دادیم. قرار نیست وزیر ارشاد متخصص سینما، مطبوعات یا دیگر شاخه‌های فرهنگ و هنر باشد. معاونینی که انتخاب می‌کند باید آشنا به امور باشند. چیزی که در ۸ سال گذشته مطلقا شاهدش نبودیم گوش شنوا بود. گوش شنوا مهمترین ویژگی مدیران فرهنگی است که باید داشته باشند. تیتر یک روزنامه را دیدم که نوشته بود «امید باعث تقویت ریال شد». ما هم امید داریم و با امید به آینده نگاه می‌کنیم.

وی گفت: این دولت اصلاح‌طلب نیست. رییس جمهوری منتخب به این مسئله اشاره‌ای نکرده به هر حال من با تعریف رییس جمهوری و اصلاح‌طلب بودن کاری ندارم. فقط خوش‌بین هستم مثل خیلی از همکارانم. منتها این خوش‌بینی مراتب دارد. نباید آنقدر امیدوار بود که اگر اتفاق مثبتی نیفتاد دوباره همه مأیوس شویم. می‌توان امیدوار بود مدیران جدید فرهنگی دلسوز و کاربلد باشند.

بدخشانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مدیران سینما به اشتباه خود پی برده‌اند و در پی اصلاح هستند. اما آنقدرها هم خوش‌بین نیستم که بگویم بله یک زندگی دوباره در راه است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>