سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

اکران افتتاحیه و آیین دیدار فیلم سینمایی «مواجهه» برگزار شد

movajehe

مراسم اکران افتتاحیه و آیین دیدار فیلم سینمایی «مواجهه»با حضور کارگردان، اهالی سینما، بازیگران فیلم و اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور امور رسانه ای  فیلم ،سعید ابراهیمی فر کارگردان این فیلم با اشاره به اینکه «مواجهه» ۱۴ سال در انتظار نمایش بود، گفت: ‌من ۱۴ سال بود که از این فیلم خبر نداشتم. اگر فیلم را فرزند خود بدانیم باید بگویم «مواجهه» بعد از به دنیا آمدن دیده نشد و من بسیار منتظر بودم تا این فیلم دیده و نقد شود و امروز این بر فرض بچه‌ام را بعد از ۱۴ سال همراه با شما تماشا می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه «مواجهه» اقتباسی است از یکی از داستان‌های خورخه لوئیس بورخس گفت: اقتباس از آثار ادبی از ابتدای کشف سینما وجود داشت و امروز رسمی رایج در همه جای دنیاست و حتی امروز در مراسم‌های مهمی مانند اسکار جایزه جداگانه‌ای به نام فیلمنامه اقتباسی دارد اما علی‌رغم آنکه ما در کشور ذخایر ادبی بسیار خوبی داریم اما سینما از این ذخایر به خوبی استفاده نکرده است.

ستاره اسکندری یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: زمانی که سعید ابراهیمی‌فر به من خبر داد که این فیلم قرار است بعد از ۱۴ سال اکران شود شنیدن این خبر برای من مانند خواب بود و من نمی‌دانم چرا باید یک فیلم سال‌های زیادی توقیف شود و یا اجازه نمایش نداشته باشد.

وی ادامه داد: عدم نمایش یک فیلم ضربه روحی‌ای به سازندگان آن می‌زند و حتی باعث افسردگی نیز می‌شود و متاسفانه مسوولان و سیاست‌گذاران غافل‌اند از اینکه با بعضی تصمیم‌ها که منجر به نمایش داده نشدن فیلم‌ها می‌شود حرکت برخی هنرمندان را متوقف می‌کنند و جلوی رشد و بالندگی سینما را می‌گیرند.

در این مراسم هنرمندانی همچون ستاره اسکندری، مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها، مهران ملکوتی، علی اتحاد، جعفر صانعی مقدم ، جلیل شعبانی، سعید خانی حضور داشتند.

فیلم سینمایی «مواجهه» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه در حال اکران است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>