سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

علیرضا زرین‌دست: فیلمبرداری «تنگه ابوقریب» درخشان است

zarindast

فیلمبردار «سرو زیر آب» و برنده سیمرغ بلورین جشنواره سی و ششم فیلم فجر، فیلمبرداری «تنگه ابوقریب» را درخشان و یکی از عوامل موفقیت این فیلم می‌داند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار باسابقه درباره فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: «تنگه ابوقریب» فیلم بسیار خوب و دیدنی است. این فیلم اثری قابل ستایش است و فیلمبرداری آن عالی و درخشان است.  فیلمبرداری «تنگه ابوقریب» تلاشی نوآورانه برای رسیدن به نگاهی تازه به موضوع جنگ و اتفاقاتی است که در بطن آن رخ داده است.

او ادامه داد: فیلمبرداری این حس را به شما می‌دهد که با اثری تقریبا مستند مواجه هستید. در این بین فضاسازی‌هایی که در فیلم وجود دارد باعث می‌شود تماشاگر حس کند در بطن جنگ و همراه با شخصیت‌ها در قلب حوادث است. فیلمبرداری و فضاسازی متاثر از نگاهی نو به موضوع جنگ است.

زرین‌دست فیلمبرداری «تنگه ابوقریب» را از عوامل موفقیت فیلم دانست و گفت: قطعا فیلمبرداری درخشان آقای خضوعی ابیانه در موفقیت فیلم بسیار موثر است. اولین کسی که در عوامل یک فیلم روی بیننده از جهت تصویرسازی تاثیر می‌گذارد فیلمبردار است. ایجاد فضا و رسوب حس جاری در یک فیلم بر مخاطب، وظیفه فیلمبردار است و این اتفاق در فیلم «تنگه ابوقریب» به بهترین شکل ممکن رخ داده است.

فیلمبردار فیلم «سرو زیر آب» که برای فیلمبرداری این فیلم سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فجر را دریافت کرد، گفت: تاثیری که عوامل فیلم سعی می‌کنند با خلق حال و هوا و فضاسازی روی مخاطب داشته باشند بدون خلاقیت و درخشش در فیلمبرداری ممکن نیست. خوشبختانه در فیلم آقای توکلی فضاسازی، داستان، هم بازی‌ها و فیلمبرداری همه جذاب هستند و منجر به خلق اثری دوست داشتنی شده‌اند.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و با بازی امیر جدیدی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی و … توسط موسسه بهمن سبز پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>