سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۷ در ۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

تاثیرگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در رونق و پویایی سینمای کودک

ahad-azadikhah

احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان می تواند مقدمه ای باشد تا ما استعداد های بالقوه را در سینمای کودک بالفعل کنیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرگذاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در رونق و پویایی این نوع از سینما گفت: چند سالی است که دو استان از استان های فرهنگی کشور میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند و بازخوردها و عوایدی که این جشنواره به لحاظ فنی و حرفه ای داشته، توانسته است موج ایجاد و جریان سازی کند. بدین صورت سینماگران به فیلمسازی در سینمای کودک و نوجوان روی بیاورند، پژوهش کنند و نه تنها مطالعاتی در این زمینه بلکه آورده و محصولی نیز داشته باشند.

وی افزود: این یک پایه وسیع محسوب می شود تا آینده سینمای ایران تضمین شده باشد؛ زیرا سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای ویژه ای است که هم به لحاظ قداست، هم به لحاظ تجاری و ایجاد تعامل سیاسی رهاوردهای خوبی داشته است.

آزادیخواه خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان می تواند مقدمه ای باشد تا ما استعداد های بالقوه را بالفعل کنیم و این گونه، یکی از بهترین های سینمای کشور محسوب می شود که باید به آن اهتمام داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افول نسبی سینمای کودک بعد از دهه های طلایی ۶۰ و ۷۰ گفت: یکی از خاستگاه ها برای ارتقای سطح فیلمسازی در کشور بحث سوژه پردازی مبتنی بر نیازهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه  های نیازمندی مخاطب است. از طرفی هم فیلم ها باید مبتنی بر توانمندی ها، تاریخ و عقبه فرهنگی هر کشور ساخته شوند تا بتوانند انگیزه مخاطب را برای تماشای فیلم ها بالا ببرند یا مدل سازی کنند.

وی با اشاره به کم کاری در حوزه سینمای کودک و نوجوان افزود: ما در این حوزه کم کاری کرده ایم. ایران از منظر عقبه فرهنگی با کشورهای هالیوودی غیر قابل مقایسه است. برای مثال چقدر توانسته ایم از شاهنامه فردوسی به عنوان یک سند تحول فرهنگی در ایران اسلامی استفاده کنیم. در کنار این آثار، دوران هشت سال دفاع مقدس را در تاریخ سپری کرده ایم. همچنین مباحث مختلف دیگری در حوزه مذهب، دین و ملیت نیز می توانند سوژه های سینمایی باشند که در این زمینه باید بیشتر و جدی تر کار کنیم.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره میزان حمایت مجلس از سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: مجلس دستگاه اجرایی نیست که کار اجرایی انجام دهد. به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی بارها اعلام کرده ایم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی یا حوزه هنری هر زمانی احساس کنند خلا قانونی داریم، در بهترین نگاه و کمترین زمان لایحه را رسیدگی کرده تا مسیر قانونی را برایشان تسهیل کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه نظارت نیز کمیسیون در سطح قابلی کار نظارتی خود را در اوج تعامل با سازمان سینمایی و دیگر سازمان های مرتبط انجام می دهد و این تعامل می تواند راهگشا باشد. مجلس این دو اقدام را به صورت تخصصی می تواند انجام دهد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>