سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

بازخوانی ذهنیت پاک و بکر کودکان در فیلم داستانی «راز نرگس»

raze-narges1

مهدی قاسمی که با «راز نرگس» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت دارد گفت: این فیلم به بازخوانی ذهنیت پاک و بکر بچه‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد چقدر با مسائل لطیف و کودکانه برخورد می‌کنند.

به گزارش سوره سینما، مهدی قاسمی کارگردان فیلم بلند داستانی «راز نرگس» درباره مضمون و قصه اثر خود گفت: این فیلم روایتگر نگاه بکر و کودکانه نسبت به رفتار بزرگترها است. متاسفانه ما گاهی قرآن کریم را فقط روی طاقچه می گذاریم و به توصیه هایش در زندگی مان به طور عملی توجه نداریم و در فیلم اشاره هایی به این ماجرا می شود.

وی ادامه داد: «راز نرگس» درباره دنیای پاک و بی آلایش کودکان است. بهترین ویژگی این فیلم واگویی و بازخوانی ذهنیت پاک و بکر بچه هاست که چقدر با مسائل لطیف و کودکانه برخورد می کنند.

raze-narges2

این فیلمساز درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ادامه حیات سینمای کودک عنوان کرد: این جشنواره نه تنها برای شهر اصفهان که در کل کشور، یک رویداد بزرگ ملی است. این که در شهر ما یا هر شهر دیگری، یک رویداد فرهنگی بین المللی برگزار شود، منجر به گسترش و تقویت ارتباطات سیاسی و فرهنگی بین کشورهای مهمان و میزبان نیز خواهد شد. بدین ترتیب فیلمسازان و مهمانان این جشنواره نه تنها با فیلم در این رویداد حضور دارند، بلکه با همتایان خود به گپ و گفت می نشینند و درباره آداب و رسوم و سنت های ایران نیز آشنایی بیشتری کسب می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امیدوارم مخاطبان هم از فیلم «راز نرگس» خوششان بیاید و از نظرشان این اثر به شایستگی در رقابت جای گرفته باشد.

 

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>