سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۷ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دو جایزه آسیاپاسیفیک براى فیلم سینمایی «آپاندیس»

appendix

فیلم سینمایى «آپاندیس» دو جایزه بهترین بازیگرى مرد و جایزه ویژه هیات داوران براى کارگردانى را از پنجاه و هشتمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک دریافت کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومى فیلم سینمایى «آپاندیس»، مراسم اختتامیه پنجاه و هشتمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک در حالى برگزار شد که سه جایزه به سینماى ایران رسید. امیرعلى دانایى براى بازى در فیلم سینمایى «آپاندیس»، بعنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد و ثریا قاسمى جایزه بهترین بازیگر زن مکمل براى بازى در فیلم «ویلایى ها» را از آن خود کرد.

همچنین حسین نمازى جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و هشتمین جشنواره سینمایى آسیا پاسیفیک را بخاطر خلاقیت و نوآورى در کارگردانى فیلم سینمایى «آپاندیس» دریافت کرد تا سینماى ایران سه جایزه مهم را از این جشنواره کسب کند.

«آپاندیس» به تهیه کنندگى مقصود جبارى و کارگردانى حسین نمازى، سال گذشته در سینماهاى کشور اکران شد و پیش از این هم توانسته بود جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره مونترال کانادا دریافت کند.

جشنواره فیلم آسیاپاسیفیک هر سال در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) برگزار می‌شود. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون تعیین می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۵۴ آغاز به‌ کار کرده‌ است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد. منطقه آسیاپاسیفیک ۷۱ کشور را شامل می‌شود و ۲۱ کشور عضو فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره جشنواره در اکتبر ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>