سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست خبری جشنواره فیلم مهر مطرح شد:

فیلمسازی منبری برای نشر معارف اسلامی باشد/ مهلت ارسال تا ۲۰ آبان

jashnvare-mehr

دبیر جشنواره فیلم مهر بیان کرد یکی از نکاتی که در این جشنواره به آن تاکید داریم اینکه فیلمسازی منبری برای نشر معارف اسلامی باشد و نوجوانان از این طریق معارف و انقلاب خود را بهتر بشناسند.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، نشست خبری اولین جشنواره فیلم دانش اموزی کشوری مهر صبح امروز ۳ مهر ماه در هنرستان صدا و سیما با حضور حسین قرایی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره و محمدتقی واشقانی دبیر این رویداد برگزار شد.

حسین قرایی در ابتدای سخن با اشاره به اینکه این جشنواره چند سالی است که در حیطه هنرستان برگزار می شود؛ اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در این سال ها به دست آوردیم و نتایج موفقیت آمیز و امیدوار کننده ای که توسط دانش آموزان رقم خود به پیشنهاد محمدتقی واشقانی به این نتیجه رسیدیم که گستره این رویداد را وسیع تر کنیم و دانش آموزان سراسر ایران فرصتی داشته باشند تا استعدادهای خود را در این عرصه محک بزنند.

وی افزود: جشنواره مهر در سه بخش داستانی- مستند و پویانمایی آثار می پذیرد امروز اولین فراخوان را به صورت جدی اعلام کردیم تا اطلاع رسانی به سراسر ایران انجام شود و دانش آموزان انقلابی و با استعداد ما در جریان این اتفاق قرار بگیرند. ما افق های وسیع تری پیش روی خود داریم و به جهانی شدن فکر می کنیم. امیدواریم این مهم با کمک دکتر علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما تحقق بخشد.

قرایی گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آبان است و در اولین دوره از این رویداد در کنار جشنواره نمایشگاه پوستر فیلم و کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد. موضوعاتی که در این دوره جشنواره در نظر گرفته شده است معرفی هنر انقلاب اسلامی است که سوژه های زیادی را در زیر مجموعه خود جای می دهد و با این هدف است که نوجوانان با بزرگان عصر انقلابی آشنا شده و تاثیرگذاران این حوزه را بیشتر بشناسند. عملکرد صدا و سیما و نقد آن، مطالبه گری نوجوانان، محیط زیست، انتظار و مهدویت، شهدای نوجوان و … دیگر موضوعاتی است که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را جلوی دوربین ببرند.

در ادامه نشست دبیر جشنواره نیز بیان کرد: کسانی که امروز به عنوان شرکت کنندگان این جشنواره اقدام به فیلمسازی می کنند گمنام هستند اما بزرگانی چون عباس کیارستمی، شهید آوینی و داوود میرباقری نیز همین جاها شروع کردند. یکی از نکاتی که در این جشنواره به آن تاکید داریم اینکه فیلمسازی منبری برای نشر معارف اسلامی باشد و نوجوانان از این طریق معارف و انقلاب خود را بهتر بشناسند. ضمن اینکه ما به یک سری مسایل تا کنون بی توجه بودیم که باید بعد از این نسبت به آن حساس تر باشیم مثل گردشگری و جاذبه های توریستی که کشور ما در این زمینه از غنای بسیاری برخوردار است.

وی افزود: آثار نوآور و خلاقانه ای که فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی را به تصویر بکشند در این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود.  معرفی و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یک اثر مستقل از جمله اهدافی است که در این جشنواره به شکل جریان ساز ادامه خواهد داشت. سعی ما بر این است که بتوانیم در جشنواره مهر استعدادهای نوجوان کشور را شناسایی و معرفی کنیم. ما کارگاهی به وسعت ایران برگزار خواهیم کرد به این صورت که از طریق شبکه های مجازی اطلاعات و آموزش هایی را درج می کنیم تا هر کس در هر کجای ایران بتواند از آموزش ها بهره مند شود.

واشقانی در پایان با اشاره به اینکه ۳،۴ و ۵ آذرماه مراسم اختتامیه در حوزه هنری برگزار می شود، گفت: به روز کردن دانش و مهارت های فنی سینمایی از اولویت های ما در این رویداد هنری دانش آموزی است و تمام تلاش مان را برای جذب و گسترش مخاطبان انجام خواهیم داد. ضمن اینکه سعی ما بر این است تا جشنواره مهر مقدمه ای برای معرفی آثار قابل اعتنا به جشنواره های بزرگتر باشد. حوزه هنری انقلاب اسلامی از حامیان خوب ما در این جشنواره بودند و امیدواریم در طی این مسیر نهادهای دیگر نیز همکاری خود را با ما آغاز و تداوم بخشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>