سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب
در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سلامت؛

وزیر بهداشت از ربات آرش و پهباد امدادرسان رونمایی کرد

Robot Arash Vazir

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سلامت، در مرکز همایش‌های رازی از ربات آرش و پهباد امدادرسان رونمایی کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر چهارشنبه، از نمایشگاه رسانه های دیجیتال سلامت دیدن کرد و در این بازدید از پهباد امدادرسان و ربات «آرش» در غرفه شتابدهنده «ای دی هلث» رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، ربات آرش، یک ربات اجتماعی سیار است که به منظور کمک‌رسانی به بهبود فرآیند درمان کودکان سرطانی در محیط‌های بیمارستانی طراحی شده است. این ربات می‌تواند در محیط‌های بیمارستانی حرکت کند و با قرار گرفتن در کنار کودک با وی ارتباط و تعامل برقرار کند. ربات‌های اجتماعی دسته‌ای از ربات‌ها هستند که برای تعامل با انسان‌ها و با یکدیگر طراحی می‌شوند و در تعاملات انسانی تقریباً مشابه انسان‌ها عمل می‌کنند.

همچنین پهبادهای امدادرسان برای مناطق و موقعیت‌های خاص تجهیز شده‌اند تا بتوانند به ارائه خدمات سلامتی، ارسال دارو و بعضی تجهیزات معمولی و سبک بپردازند و خدمت‌رسانی کنند.

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت به ریاست محمدهادی ایازی و دبیری امیرحسین اسدی به‌عنوان دبیر علمی و محمدعلی حجازی به‌عنوان دبیر اجرایی، با شعار «رسانه‌های دیجیتال سلامت، نبض اجتماعی شدن سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین موسسه آوای هنر سلامت در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>