سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۷ در ۳:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

انیمیشن «منو ببین» در جشنواره پویانمایی تهران/ تماشای دنیا از نگاه کودکان

mano bebin

انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهرانفر به یازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران راه یافته است.

به گزارش سوره سینما، کارگردان انیمیشن کوتاه «منو ببین» که پیش از این در جشنواره­های آکسفور آمریکا، هندیکپ فرانسه، فیلم کوتاه تهران و کودک و نوجوان نیز حضور داشته است، انگیزه و دلیل اصلی خود برای ساخت «منو ببین» را عدم درک درست بزرگسالان از دنیای بچه­ها عنوان کرده و می­گوید: «چیزی که همیشه دغدغه ذهنی و انگیزه من برای ساخت «منو ببین» بوده این است که ما بزرگ‌ترها بیشتر وقت‌ها فراموش می‌کنیم دنیای بچه‌ها و ادراک‌شان از اطراف با دید و تجربه ما کاملا متفاوت است.»

رضا مهرانفر با این انیمیشن تلاش کرده است تا نشان دهد که بی­توجهی به دنیای کودکان از سوی بزرگ­سالان می­تواند عواقب جدی و جبران­ناپذیری به روح و روان کودک وارد کند، لطماتی که در وجود کودک رسوخ می­کند و مطالعات روانشناسان نشان داده است که این لطمات در بزرگسالی به ندرت ترمیم­پذیر خواهد بود. «منو ببین» قصد دارد گوشه­ای از اضطراب کودکانه را به تصویر بکشد و به بیان کارگردان نقطه دید وی در این فیلم نگاه کودک به دنیای بیرون است؛ زمانی که از اتفاقات و اشیای پیرامون خود دچار وحشت و اضطراب می‌شود.

«منو ببین» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می­کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می­شود. جهان عادی در جریان است، اما همه چیز برای او تنهایی و تاریکی.

عوامل انیمیشن «منو ببین» عبارتند از: کارگردان: رضا مهرانفر ، تهیه کننده: مریم صانعى، نویسنده: مونا شاهى و غلامعلى میکاییلى ، سوپروایزر بخش انیمیشن : اسفندیار حاجى اسدالهى ، مدیر دوبلاژ : یگانه رمضانى ،صداگذار: ارش قاسمی، پخش بین ­المللی: فیدان، مشاور رسانه ­ای: سعیده الله­ دادی.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>