سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
توسط سازمان سینمایی؛

نظام‌نامه تهیه‌کنندگی و فهرست اعضا منتشر شد

sazman-cinemayi

نظام‌نامه تهیه کنندگی سینمای ایران که به تایید سازمان سینمایی رسیده است به همراه فهرست نهایی تهیه کنندگان سینمای ایران منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در مقدمه این نظام نامه مصوب شورای یکپارچگی تهیه کنندگان آمده است: نظام تهیه کنندگی در سینمای ایران معیار و محور همۀ تحولات در میان تهیه کنندگان است .اصل در این نظام، ایجاد یک تشکل صنفی واحد است که با تغییر نگاه و تغییر در شیوه های تولید براساس استانداردهای جهانی صنعت سینما تحقق می یابد .نظام یکپارچه تهیه کنندگی رویای توسعۀ بازار، امنیت بازار، تضمین حقوق مالکیتی و معنوی، و امنیت سرمایه را زیر چتر خلاقیت، نوآوری و گشایش حوزه های موضوعی نو با توجه به عرف اخلاقی جامعه و ارزشهای والای انسانی به واقعیت تبدیل می کند. نظامی یکپارچه که به مثابه حلقه اتصال ارکان سینما در همه بخش ها عمل می کند، نیاز مخاطب را می شناسد، دغدغه های ناشی از منافع ملی را درک می کند، برای تنظیم قواعد و مناسبات حرفه ای اعتبار قائل است و حیثیت  و اعتبار را در سینما، امری دائمی می داند و از این تداوم منافع جمعی را در نظر داشته و نگاه کوتاه مدت به سینما ندارد.

این نظام نامه در ۹ ماده ۳۵بند و ۴ تبصره در ۲ اردیبهشت ماه ۹۸  به تصویب رسید و مبنای تنظیم فهرست تهیه کنندگان در رتبه بندی های ماخوذه از این نظام خواهد بود.

نظام‌نامه تهیه کنندگی

علاوه بر متن نظام نامه، فهرست نهایی تهیه کنندگان سینمای ایران منتشر می شود و بنابر اعلام دبیریکپارچگی تهیه کنندگان چناچه نسبت به لیست منتشره اعتراضی وجود دارد تا پایان خرداد ماه بصورت مکتوب به دفتر یکپارچکی تهیه کنندگان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما ارائه شود.

فهرست نهایی تهیه کنندگان سینمای ایران


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>