سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی برگزار شد

Takrim-Moarefe3

مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیران، سینماگران و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، در مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی حسین انتظامی با بیان اینکه وظیفه دارم از تلاش های مدیران تشکر کنم گفت: لادن طاهری از مدیران موفق سازمان است برای کسانیکه در حوزه آرشیو کار می کنند شاید بیش از آگاهی و دانش، تعصب ملاک باشد. محمدحسن خوشنویس از با تجربه های حوزه آرشیو که در این مراسم حضور دارند می توانند این جمله را تایید کنند. فردی که در این حوزه فعالیت می کند باید قدر آنرا بداند و برای توسعه آن تلاش کند که خانم طاهری چنین شخصیتی دارد به همین جهت همیشه قدردانشان هستیم.

وی درباره ابراهیم داروغه زاده نیزاظهار کرد: یکی از ویژگی های اصلی آقای داروغه زاده به جز دانش و خوش فکری، خوش اخلاقی اش است و چیزی که برای من مهم بود اینکه عمده سینماگران کشور از حُسن تدبیر ایشان راضی بودند و انصافا کارهای بسیار موثری در دوره مدیریت ایشان انجام شد.

انتظامی یادآور شد: به جهت اینکه با بخش های مختلف وزارتخانه آشنایی دارم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان سینمایی از نظر اطلاع، آگاهی، سابقه، خوش فکری و همدلی بی نظیر هستند و برای من افتخار است که با آنها کار می کنم. زمانیکه تغییر چرخشی در آنها ایجاد می شود همدلانه همکاری می کنند لذا برای من همکاری با آنها توفیق است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر هم آقای داروغه زاده عملکرد بسیار خوبی داشت و انضباط و شفافیت او زبان زد بود. طبق دستور وزیر همه رویداد های فرهنگی باید ظرف مدت ۴۵ روز هزینه های خود را اعلام کنند که ایشان با مدیرت خوبشان اینکار را انجام دادند و سال گذشته نسبت به سال های قبل در جشنواره شاهد فیلم های خوبی بودیم اگر چه تلاش خود سینماگران بوده است که ما خادم آنها هستیم اما نوع مدیریت دبیرخانه جشنواره هم تاثیرگذار بوده که این نشان ازموفقیت ایشان است. ضرورت داشت این دو حوزه راهبردی یعنی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و ارزشیابی و نظارت از هم جدا باشد که ایشان در جشنواره مستقر شدند.

Takrim-Moarefe1

انتظامی ادامه داد: سید مهدی طباطبایی نژاد که تحولات گسترده ای در حوزه مستند ایجاد کرد و در نشست های مختلفی که با صنوف ذی ربط داشتم از آنها قدردانی نسبت به ایشان شنیدم که نشان دهنده این است که مدیر می تواند سیاست عمومی دولت را که گاهی می تواند در حد سخنرانی محدود بماند را محقق کند. یعنی ارتباط با صنوف ، عقب نشینی به نفع صنوف و اینکه تنها در جایگاه سیاست گذارانه قرار بگیریم که حتی در چنین مواقعی هم باید با مشارکت فعالان صنفی باشد. ایشان مدیر متعصبی است که جدای از سینمای مستند، سینمای انیمیشن و تجربی را هم به خوبی دنبال کردد. خوشبختانه همکاران خوبی در موزه سینما، مرکز گسترش و اداره نظارت هستند که کمک می کنند.

وی همچنین گفت: گرایش ها در برنامه و برنامه ها هم در بودجه دیده می شود یعنی اگر مدیری اعلام می کند برایش سینمای انیمیشن مهم است باید دید در برنامه های او چه جایگاهی دارد و یا اگر بگوید سینمای فرهنگی برایش مهم باشد باید دید این گرایش در کدام برنامه متجلی شده است و آن برنامه در چه ردیف بودجه واقعی محقق می شود. لذا ما به مدیرانی نیازمند هستیم که توانمند باشند تا برنامه هایی که خودشان اعلام کردند و منتشر شده را به خوبی اجرا کنند.

انتظامی با بیان اینکه محمد حمیدی مقدم چهره نام آشنا در سینما است، گفت: حمیدی مقدم بیشتر در حوزه تولید فعالیت داشته از ایشان برای قبول مسئولیت تشکر می کنم و مطمئن هستم با خوش فکری که دارند شاهد موفقیت های رو به جلویی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواهیم بود . مرکز گسترش به دلیل اینکه عهده دار حوزه های مختلف سینما است برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از مهران عباسی انارکی هم از اینکه قبول زحمت کردند تشکر می کنم در جاهای دیگر افتخار همکاری با وی را داشتم . ایشان مدیر خوش فکر در حوزه های اقتصادی و فرهنگی هستند و در موزه که در آن فعالیت های توسعه فرهنگی سینما را داریم موفق خواهند بود.

Takrim-Moarefe2

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: ما به سینماگران قول دادیم تا شیوه نامه های خود را به زودی منتشر کنیم همانطور که می دانید شفافیت یعنی پیش بینی پذیری و شفافیت صرفا انتشار آمار هزینه ها و ارقام درآمدها نیست . در سایه شفافیت هر فردی قبل از مراجعه به ما می تواند حدس بزند که ما با درخواست او (مجوز و حمایت) موافقیت می کنیم یا خیر و اگر موافقت نمی کنیم آیا نسبت به رقیب او هم که در شرایط مساوی بوده این رفتار را داشته ایم؟ با انتشار شیوه نامه ها ما در حوزه حمایتی و نظارتی می توانند متوجه این موضوع شوند. به عنوان مثال، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کند امسال چه موضوعاتی برایش مهم است؟چه ژانری برایش مهم است؟ اگر فیلمسازی تهرانی باشد یا شهرستانی آیا تبعیض مثبت میگذارم ؟

انتظامی در پایان گفت: برای همه آرزوی توفیق دارم از مدیرانی که قبول مسئولیت کردند تشکر می کنم و همچنین از مدیرانی که مسئولیت را تحویل دادند قدردان زحماتشان هستم.

در ابتدای این مراسم ابراهیم داروغه زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: در این نوع مراسم ها باید گزارشی از عملکردمان ارائه دهیم البته عملکرد ما جدای از عملکرد سازمان سینمایی نیست. خوشبختانه در دو سالی که در سازمان سینمایی در اداره نظارت بودم سازمان بر مبنای سیاست توسعه و رونق به سینما و افزایش کیفیت تولیدات سینمایی برنامه ها و سیاست هایی داشته که خوشبختانه موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته کمترین چالش را با اهالی سینما داشتیم، ادامه داد: علی رغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود داشت، حوزه سینما رونق داشت و تولیدات سینمایی از رونق خوبی برخوردار بودند. فیلم ها و سریال های خوبی در این ۲ سال ساخته شد، در حوزه سریال های نمایش خانگی در ۲ سال گذشته بالغ بر ۲۰ سریال داشتیم که بازار کار خوبی برای اهالی سینما ایجاد می کند این ها همگی اتفاقات خوبی بود که در یکی، دو سال اخیر افتاده است.

Takrim-Moarefe5

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به دیگر کارهای صورت گرفته در سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه نمایش خانگی بر پایه اینترنت که در این روزها به اوج خود رسیده است و به افزایش تولیدات کمک می کند همچنین سرمایه گذاری در بخش خصوصی در سینما افزایش قابل توجهی داشته است علاوه بر آن در سالن سازی و تعداد صندلی ها شاهد افزایش در تهران و شهرستان ها بودیم و کیفیت محتوایی، فنی، هنری فیلم ها حداقل در دو جشنواره اخیر افزایش داشته است؛ این ها همه به لطف اهالی سینما بوده است که با خلاقیت ها و تلاش های خود توانستند در حوزه سینما رونق ایجاد کنند و ما هم به عنوان مدیر تلاش کردیم تا کمتر مزاحمت ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از سید مهدی طباطبایی نژاد که این مسئولیت سخت را پذیرفت بسیار تشکر می کنم امیدوارم مثل همیشه در عرصه های مدیریتی موفق باشد.

در ادامه سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی نیز گفت: پیش از این سه بار در دوره های آقایان محمدرضاجعفری جلوه، حجت الله ایوبی و محمدمهدی حیدریان بحث حضورم در معاونت نظارت و ارزشیابی مطرح شد که خوشبختانه نشد اما برای چهارمین بار در دوره آقای انتظامی این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حدود ۶ سال در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودم که یکی از بهترین مراکز سازمان است و تصور خودم این است که دلیل دعوت من در چنین جایگاهی نگاه فرهنگی حاکم شود.

Takrim-Moarefe6

طباطبایی نژاد با عذرخواهی از همکارانش در حوزه مستند و مرکز گسترش بابت کوتاهی‌های احتمالی برای حمیدی مقدم آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این مراسم محمدحمیدی مقدم نیز گفت: من برخلاف دوستان اولین بار است در چنین جایگاهی قرار می‌گیرم و از آقای انتظامی تشکر می‌کنم که این مسئولیت را به من سپردند.

وی ادامه داد: مرکز گسترش از دهه ۶۰ جایگاه استراتژیکی داشته است و هنوز بالنده به زندگی ادامه می دهد و تاثیرگذار است. خوشبخت کسی است که مسئولیت را از فردی مثل سید مهدی طباطبایی نژاد بگیرد که ۶ سال مدیریت با ثبات داشته است. این مرکز از خیلی از حاشیه ها به دور بوده و در بسیاری از احوالات سینما اثر گذاشته است.

حمیدی مقدم همچنین گفت: تلاش می‌کنم منابع مالی با عدالت در اختیار مستندسازان قرار گیرد . آنچه در سینمای ما به چشم می‌آید، عدم اقبال بازارهای جهانی است که رصد شده و به همین دلیل پیوند مخاطب با تولیدات مختلف در این مرکز در اولویت است.

مدیرعامل جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یادآور شد: فیلم‌های اول و تجربی که به این مرکز محول شده دچار پریشان حالی شده بودند و مرکز گسترش باید در تمام این حوزه‌های مرتبط با خود شتاب دهنده و محل کشف استعداد باشد. هم‌چنین جشنواره سینما حقیقت باید مرکز بازاریابی شرق باشد.

لادن طاهری با بیان اینکه مدت بسیار کوتاهی در سرپرستی موزه سینما را بر عهده داشته است نیز گفت: در ابتدا قرار بود مدت زمان کوتاهی در موزه سینما به عنوان سرپرست حضور داشته باشم اما به شکل شگفت انگیزی این مدت کوتاه تا به امروز ادامه پیدا کرد. این طولانی بودن که از ابتدا مدت آن مشخص نبود مشکلاتی به همراه داشت و مهمترین این بود که فرصتی نبود تا برای برنامه های طولانی مدت برنامه ریزی داشته باشم.

Takrim-Moarefe4

وی ادامه داد: اما در همین مدت کوتاهی که در موزه سینما بودم برای هرچه تخصصی تر شدن موزه داری، جامع بودن موزه و ارتقاء دانش فنی موزه داری تلاش کردم که امیدوارم موفق بوده باشم . یقین دارم آقای عباسی در موزه سینمای ایران بسیار موفق خواهند بود به جز توانایی های فردی وی که حتما موفق خواهند بود دلیل دیگر حضور همکاران دلسوز، علاقمند و پرتلاش است که به ایشان کمک می کنند تا موزه سینمای ایران نگین موزه های ایران باقی بماند.

در ادامه مهران عباسی انارکی مدیرعامل جدید موزه سینما نیز گفت:‌ از حمایت برادرم حسین انتظامی تشکر می کنم که از ۳ ماه قبل پیشنهاد رفتن به موزه را به من دادند. در این مدت ساختار موزه را بررسی کردم و متوجه شدم چیزی که موزه را با تشکیلات سازمان سینمایی جدا می کند این است که موزه سینما با عموم مردم تعامل دارد و دارای دو رکن مردم و تاریخ سینمای ایران است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اعتقادی به تصدی گری در کار ندارد، افزود: همیشه در هر جایی که فعال بودم علاقمند بودم تا صنوف و افراد حرفه ای درگیر کار شوند و من به عنوان حامی و تدارکات چی در خدمتشان باشم.

مدیرعامل موزه سینما همچنین گفت: در حوزه رسانه فعالیت هایی داشتیم که توانستیم با پیشکسوتان تعامل خوبی برقرار کنیم . تلاش می کنم تا از ارتباط با رسانه برای بهتر دیده شدن فعالیت هایی که قرار است در موزه سینما انجام شود استفاده کنم. اعتقاد دارم ظرفیت های بیشتری در موزه سینما برای بهره مندی مردم وجود دارد که می تواند برای جوان ها و افراد علاقمند به سینما موثر باشد . به عنوان مثال، می توانیم تورهای سینماگردی را در موزه ایجاد کنیم تا از داخل شهر و شهرهای دیگر هم حضور پیدا کنند و بیشتر با سینما آشنا شوند.

وی ادامه داد: از اعتماد دوستان برای مسئولیتی که به من داده شد تشکر می کنم امیدوارم بتوانم عملکرد و بازدهی خوبی داشته باشم.

در انتهای مراسم که اجرای آن را مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی بر عهده داشت احکام مدیران توسط حسین انتظامی اعطا شد و از مدیران سابق تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم مدیران سینمایی، سینماگران، اعضای شورای صنفی نمایش، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، انجمن صنفی کارگردانان انیمیشن ایران، انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، صنوف تهیه کنندگان، مدیران و پرسنل سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موزه سینما حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>