سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

موزه سینما؛ راوی تاریخ سینمای ایران

mooze-cinema

حضور موزه سینما در رویدادهای سینمایی به عنوان بیانگر تاریخ سینمای کشور و حتی برپایی نمایشگاه موقت موزه در حاشیه جشنواره‌های سینمایی، از جمله اقدامات پیش روی موزه سینما خواهد بود.

به گزارش سوره سینما، مدیرعامل موزه سینما با اشاره برنامه های خود گفت: حضور موزه در رویدادهای سینمایی به عنوان بیانگر تاریخ سینمای کشور و حتی برپایی نمایشگاه موقت موزه در حاشیه جشنواره‌های سینمایی همچون بخش‌های ملی و جهانی فیلم فجر، جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و … حتی خارج از تهران و در دیگر استان‌ها، از جمله اقدامات پیش روی موزه سینما خواهد بود. منابع خوبی در آرشیو و بخصوص تاریخ شفاهی موزه وجود دارد که باید با همکاری اهل فن و رسانه‌ها، به نحو مقتضی و اصولی به علاقه‌مندان به تاریخ سینمای ایران معرفی کنیم.

مهران عباسی انارکی افزود: افزایش کمی و کیفی غرفه‌های موجود در تالارهای موزه و جذاب‌سازی آن برای مخاطب و افزایش تعداد غرفه‌های اشخاص مطرح، مولف و موثر در سینمای ایران از دیگر اقداماتی است که در حال برنامه‌ریزی اولیه اجرای آن‌ها هستیم؛ به عنوان مثال از استاد مسعود کیمیایی درخواست کردیم که اجازه دهند ویترینی در موزه به نام ایشان با یادگارها‌، جوایز و حتی تندیسی از این فیلمساز مطرح کشورمان داشته باشیم که این موافقت را در مراسمی که موزه سینما برای زادروز ۷۸ سالگی‌شان برگزار کرد، اعلام کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>