سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

انتشار فراخوان دوره بورسیه پرفورمنس بازآفرینی شهری جشنواره فیلم مستقل خورشید

performance-khorshid

با اعلام فراخوان دوره بورسیه «از ایده تا اجرای پرفورمنس» بخش ویژه بازآفرینی شهری از هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، ثبت نام در این دوره آغاز شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مستقل خورشید، این جشنواره مستقل سینمایی با هدف حمایت از تولید و اجرای پرفورمنس به شیوه کارگاهی برای ایده های با موضوع بازآفرینی شهری در دو محور بازآفرینی شهری و سیما و منظر شهری،  دوره بورسیه «از ایده تا اجرای پرفورمنس» را برگزار می کند.

هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید، با نگاهی به هنرهای بین رشته‌ای و ایده‌های پرفورماتیو، با حمایت و همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری تهران، جهت شکل‌گیری اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس در ارتباط با فضای شهری و باز آفرینی شهری، اقدام به برگزاری این دوره کرده است.

این ورکشاپ با همکاری جشنواره فیلم مستقل خورشید، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ستاره سازان و با حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری در ۸ جلسه سه ساعته برگزار می شود.

آزاده گنجه؛ دکترای فلسفه و مطالعات تئاتر از دانشگاه برن سوییس و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران، رامین اکبری؛ کارشناس ارشد رشته تاریخ و فلسفه، محمد سعید ایزدی؛ دکترای مرمت شهری از دانشگاه نیوکاسل انگلستان و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مهدی یارمحمدی؛ کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، دبیر و موسس جشنواره فیلم مستقل خورشید و عضو سازمان توسعه سینمای آسیا – اقیانوسیه، و سارینا شاد؛ پرفورمنس آرتیست و طراح حرکت تئاتر و پرفورمنس، مدرسان این دوره بورسیه هستند.

گواهی شرکت در دوره، راهیابی پنج پروژه برتر دوره به بخش مسابقه «پرفورمنس آرت» جشنواره خورشید، و اعطای کمک هزینه تولید و اجرا به سه پروژه برتر در اختتامیه این جشنواره، از جمله دستاوردهای برگزاری این دوره خواهد بود.

جزییات و شرایط ثبت نام در دوره بورسیه «از ایده تا اجرای پرفورمنس» در سایت هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید به نشانی www.khorshidfilmfestival.com قرار دارد و علاقه مندان می توانند تا هفتم شهریورماه برای ثبت نام در ورکشاپ با شماره ۸۸۹۰۱۵۶۶ تماس بگیرند.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید، شامل بخش های “مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا”، “مسابقه ویدیوآرت”، “مروری بر سینمای تجربی آلمان” و “بخش ویژه بازآفرینی شهری”، به دبیری مهدی یارمحمدی، مهر ماه امسال در تهران برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>