سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
اصفهان میزبان جشنواره فیلم کودک/

رای بالای «هیس» در نظرسنجی برنامه «هفت»

hiss-dokhtar-ha

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده در آرای بینندگان برنامه «هفت» رتبه اول را کسب کرد.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده در آرای بینندگان برنامه «هفت» رتبه اول را کسب کرد.

سوره سینما- در برنامه »هفت» جمعه ۱۱ تیرماه نظرسنجی برنامه به طرح این سوال اختصاص داشت که کدام فیلم در اکران عید فطر پرمخاطب تر خواهد بود که در پایان برنامه از میان فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی زنند»، «دهلیز»، «جا بجا»، «هیچ کجا هیچ کس» و «فرزند چهارم».  فیلم سینمایی«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده بیشترین رای را بدست آورد.

سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مهمان تلفنی برنامه شد و درباره طرح اذان تا اذان عنوان کرد: متاسفانه طرح اذان تا اذان رها شده است چون برنامه ریزی اصولی که باید انجام شود صورت نگرفته است. در بخش خصوصی نیز تمایل چندانی برای این اکران وجود ندارد. اگر قرار است موضوعی مثل ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد باید از شش ماه قبل برای آن برنامه ریزی شود وفیلم هایی در این زمینه تولید شود. صدا و سیما و دیگر رسانه ها نیز برای رونق این طرح تلاش کنند.

میرعلایی درباره برگزاری جشنواره کودک و نوجوان امسال گفت: فارابی از شش شهریور ماه پیش تولید این جشنواره را آغاز خواهد کرد. طی صحبتهایی که قرار است با شهردار اصفهان داشته باشیم انشاء الله اصفهان میزبان این دوره از جشنواره خواهد بود. امسال فارابی از نظر فیلمنامه دست پری دارد اما امیدوارم بودجه مناسبی نیز به دستمان برسدتا در جشنواره شاهد آثار خوبی باشیم. امیدوارم بخش خصوصی هم در این زمینه مشارکت داشته باشد.

وی درباره عنصر جذابیت در سینمای ایران توضیح داد: ما چاره ای جز حضور بین المللی در عرصه جهانی نداریم و فیلم های ایرانی باید به اکران جهانی درآیند. اما موضوع مهم عنصر جذابیت است که این روزها فراموش شده است.خوشبختانه در جشنواره گذشته فیلم فجر فارابی چند فیلم شاخص داشت که توانستند جذابیت های لازم را داشته و نظر پخش کنندگان را جلب کنند. همانطور که این روزها شاهد هستیم فیلم “هیس! دخترها فریاد نمی زنند” به فروش بسیار خوبی دست یافته است. فارابی تلاش بسیاری برای فیلم”دربند” کرده است که اگر در زمان مناسبی اکران شود یکی از آثار پرفروش خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>