سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «اربعین» آماده نمایش شد

mostanad-arbaeen

فیلم مستند «اربعین» به کارگردانی محمدتقی یازرلو با موضوع خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی آماده نمایش شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمدتقی یازرلو درباره‌ی مستند ۴۰ دقیقه‌ای «اربعین» توضیح داد: شعار خدمت به زوار آسان به نظر می‌رسد اما در عمل سختی‌هایی دارد که اگر انسان خودساخته نباشد، نمی‌تواند از پس آن بربیاید. به همین دلیل در مستند «اربعین» اشاره‌ای به این خودسازی افراد شده است.

وی با تاکید بر این‌که خدمت به زوار یک نوع مبارزه با نفس است، تصریح کرد: در مستند «اربعین» شاهد زحمات چند جانباز دوران دفاع مقدس هستیم که به‌عنوان خادمین زوار اربعین حسینی در صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف به خدمتگزاری مشغول می‌شوند. در این مستند خدمات این جانبازان به زوار، با دوران دفاع مقدس مقایسه می‌شود.

محمدتقی یازرلو ساخت سریال مستند «آفریقا ساحل طلا»، «آشیان بر باد»، «دلجویان»، «سپاه روح‌الله»، «ذکر عاشورا یاد شهدا»، «رحمت‌الله»، «حسین محور وحدت» و سریال داستانی «دو رکعت عشق» را برعهده داشته است. وی با ساخت «والعصر» موفق به دریافت جایزه بهترین مستند جنگی در سال ۱۳۶۴ از جشنواره فیلم فجر شد.

عوامل تولید مستند «اربعین» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: محمدتقی یازرلو، نویسنده و پژوهشگر: شاهد سلطانی‌آزاد، فیلمبرداران: داود دلاور و مجید سرحدی، صدابردار: حمیدرضا اسلامیان، موسیقی: سعید سرحدی، تدوین‌گر: سیدامین موسوی، مدیر تولید: مصطفی عینی‌زاده موحد، مجری طرح: محمد کرمی، تهیه‌ شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>