سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب

دیدار سفیر چین با رییس سازمان سینمایی

entezami-china

سفیر چین در ایران با حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در محل این سازمان دیدار کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در راستای گسترش و تعمیق همکاری‏های سینمایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، سفیر این کشور در تهران با رییس سازمان سینمایی دیدار کرد.

در این دیدار که روز گذشته انجام شد طرفین ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور، بر گسترش همکاری‏های سینمایی بویژه در حوزه تولید مشترک و عرضه و پخش آثار سینمایی در بازارهای طرفین تاکید کردند.

حسین انتظامی در این دیدار با تشریح سیاست‏های سینمایی ایران، بر اهمیت گسترش مراودات و مبادلات سینمایی میان دو کشور تاکید کرد و در همین راستا، آمادگی سازمان امور سینمایی را برای عقد هرچه سریع‏تر تفاهمنامه همکاری‏های مشترک سینمایی با تاکید بر انجام تولیدات مشترک، اعلام نمود.

سفیر چین نیز که در این دیدار رایزن فرهنگی کشورش در ایران را نیز به همراه داشت، با استقبال از توسعه همکاریهای سینمایی، ضمن ابراز علاقمندی خویش به کشور و فرهنگ ایران و اهمیت سینما در شناخت متقابل دو کشور از یکدیگر، بر عزم جدی‏ اش برای پیگیری امضای تفاهمنامه‏ ها تاکید نمود و گفت: من تنها چند ماهی است که به ایران رسیده‏ ام و با این حال علاقه بسیاری به فرهنگ و کشور ایران پیدا کرده‏ ام.

در این دیدار روح الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‏ ها و همکاری‏های بین‏ الملل سازمان، رائد فریدزاده دبیر شورای بین‏ الملل سازمان و شریعتی به نمایندگی از وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>