سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

امضای تفاهمنامه بین موزه سینما و ستاد گردشگری شهرداری تهران

bazdid-mooze-cinema1

تفاهمنامه‌ای مشترک میان موزه سینمای ایران و ستاد گردشگری شهرداری تهران با موضوع سینما به امضا رسید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ابتدای این دیدار مدیرعامل موزه سینما ضمن خوشامدگویی، گفت: شهرداری تهران و زیرمجموعه های آن به عنوان نهادی فرهنگی- اجتماعی توانمند و گسترده می توانند همکاری و بهره برداری بیشتری از موزه سینما داشته باشد زیرا موزه سینما شاخصه هایی دارد که برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب است.

وی با بیان اینکه موزه سینما نسبت به فعالیت هایی که ارائه می دهد  یا به صورت مشارکتی اجرا می کند نگاه تجاری و اقتصادی ندارد، افزود: هدف اصلی این است که تمامی ظرفیت های این گنجینه تاریخی و سالن های سینمای آن در اختیار شهروندان و مخصوصا جوانان علاقمند به سینما قرار گیرد.

عباسی در ادامه پیشنهاد داد: می توانیم به صورت مشترک جشنواره ای تحت عنوان «جشنواره فیلم گردشگری شهر تهران» به صورت عمومی برای شهروندان و بصورت تخصصی برای فیلمسازان سینمای مستند و کوتاه در موزه برگزار کنیم. همچنین تور سینماگردی از سینماهای لاله زار و تهران قدیم با حضور پیشکسوتان سینما به سمت موزه سینما داشته باشیم تا بدین وسیله ارتباطشان با مردم نزدیکتر شود و برای مخاطب جذاب ایجاد کند.

مدیرعامل موزه سینما همچنین تاکید کرد: نگاه ما در موزه سینما به سمت اجرای برنامه های فاخر و اصیل فرهنگی و سینمایی است و حضور جوانان علاقمند به سینما در فعالیت ها و رویدادهای موزه سینما یکی از اهداف اصلی است زیرا تصورمان این است که با توجه به جوایز و یادگاری هایی که از بزرگان سینما در این گنجینه وجود دارد می تواند جرقه ای در ذهن آنها برای دنبال کردن علاقمندی هایشان در سینما ایجاد کند.

عباسی با بیان اینکه درهای موزه برای فعالیت های فرهنگی باز است، گفت: ایجاد خیابان هنر و بازارچه هنرهای تجسمی مرتبط با سینما ، حضور هنرمندان نقاش، طراح و مجسمه ساز برای روزهای تعطیل در فضای باز موزه و همچنین دعوت و تقدیر از پیشکسوتان سینما از دیگر برنامه های ما در موزه سینما است که بخشی از آنرا اجرا کردیم و به مرور در کل رویدادهایمان اجرا می شود.

در ادامه رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تشکر از موزه سینما برای فراهم کردن روز خاطره انگیز برای مدیران ۲۲ گانه شهرداری تهران، گفت:‌ یکی از مقاصد مهمی که در حوزه گردشگری دنبال می کنیم و به شهروندان و توریست های داخلی و خارجی معرفی می کنیم، موزه ها هستند زیرا موزه سینما به عنوان یکی از بناهای تاریخی می تواند برای آنها جذابیت های زیادی داشته باشد.

bazdid-mooze-cinema2

مهدی سیف با بیان اینکه بنای موزه سینما قدمت تاریخی دارد، ادامه داد: خوشحالیم از اینکه دیدارمان با شما مقارن با هفته گردشگری شد و ما آمادگی داریم تا فعالیت های مشترکی با موزه سینما داشته باشیم و این امر را جزء وظایف خود می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از شهروندان و حتی شهروندان منطقه یک از موزه ها بازدید نکردند زیرا در سبد فرهنگی خانواده ها قرار نگرفته است و این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

سیف همچنین گفت: از دو سال گذشته قراردادهایی با نمایندگان گردشگری ۲۲ گانه شهرداری بسته شده که برای گسترش آنها می توانیم با موزه سینما همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنر سینما تقویت کننده حوزه گردشگری است، گفت: در تهران جاهایی وجود دارد که لوکیشن فیلم های سینمایی بوده و امروز گردشگران زیادی علاقمند به دیدن آنها شده است به همین دلیل در این زمینه می تواند همکاری های مشترکی وجود داشته باشد و موجب نزدیک شدن حوزه گردشگری و سینما شود زیرا ما معتقدیم این دو حوزه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: سال گذشته با تهیه کنندگان و کارگردان های سینما همایشی مشترک برگزار کردیم و فیلم هایی با موضوع گردشگری را به نمایش گذاشتیم. امیدواریم این نوع همکاری های مشترک ادامه داشته باشد. جشنواره فیلم های گردشگری و هفته تهران دو موضوعی است که در اولویت برنامه های ما است و با جدیت آنها را دنبال می کنیم. سال گذشته نیز با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همایشی دو روزه با موضوع فیلم های گردشگری برگزار کردیم و امسال سعی داریم این نوع همکاری ها با موزه سینما باشد.

در پایان با حضور مدیران دو مجموعه، تقاهمنامه همکاری فی مابین بین موزه سینما و ستاد گردشگری شهرداری تهران به مدت یک سال به امضا رسید.

در این دیدار نماینده ایکوم، روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، نمایندگان ستاد گردشگری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و مدیران موزه سینما نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود را با هم درمیان گذاشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>