سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد:

بیانیه گام دوم انقلاب، الهام‌بخش تحولات جشنواره فیلم رشد

zoo-elm-roshd

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اثرپذیری جشنواره رشد از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: چشم‌انداز تحول در اثربخشی و ایفای نقش جدی عنصر فیلم در صحنه تعلیم و تربیت کشور ترسیم شده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستادخبری جشنواره فیلم رشد، حجت‌الاسلام دکتر علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است که نهاد برگزارکننده جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به شمار می‌رود. او درباره جایگاه جشنواره رشد در بدنه نظام آموزشی کشور و و چشم‌اندازهای تغییر و تحول آن گفت: تکیه بر جوانان یکی از مهم‌ترین رئوس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در جشنواره فیلم رشد هم می‌تواند محور باشد.

او افزود: به زعم من فصل مشترک بیانیه گام دوم انقلاب و جشنواره رشد عبارتست از توانمندسازی جوانان و ارتقای نگرش آنها جهت یک زندگی بهتر، مفیدتر و معنادارتر؛ که این تعبیر دقیقاً در برنامه درسی ملی نیز آمده و در متن تمام مفاهیم و نگاه‌ها و افق‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب گشوده شده، توجه به نقش فعال‌تر جوانان و نوجوانان ما در ایفای وظیفه  جامعه‌سازی، تمدن‌سازی و پیشرفت کشور پررنگ بوده است.
ذوعلم اظهار داشت: یک وظیفه اساسی جشنواره فیلم رشد، زمینه‌سازی برای آشناتر شدن فیلمسازان و هنرمندان با این نگاه، و تشویق‌شان به آماده‌سازی نوجوانان و جوانان به ایفای مسئولیت‌شان در قبال کشور است. در حقیقت بیانیه گام دوم انقلاب، باید الهام‌بخش گام دومی برای جشنواره فیلم رشد هم باشد، و همکاران من باید به سمت یک برنامه عملی و علمی تحول ساز در این جشنواره حرکت کنند.

او ادامه داد: امروز در اسناد تحول آموزشی ما، جایگاه عنصر فیلم به عنوان حامل اهداف و ارزش‌ها و محتوای تربیتی و درسی تعریف شده است؛ لذا در رویکردها، فرآیندها، ارتقای مشارکت، تعامل و اشاعه آن، و سرانجام برای ایفای نقش جدی در برنامه درسی باید کاملاً در متن باشد نه در حاشیه.

حجت‌الاسلام دکتر علی ذوعلم در پایان گفت: از دوستانم درستاد برگزاری جشنواره رشد تشکر می‌کنم که زحمات زیادی کشیده‌اند تا در جشنواره امسال، شاهد چشم‌انداز تحول در اثر بخشی و ایفای نقش جدی عنصر فیلم در صحنه تعلیم و تربیت کشور باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>