سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

«کیارستمی و عصای گمشده» بهترین فیلم مستند جشنواره «سالتو» اروگوئه شد

kiarostami-asaye-gomshde

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» جایزه بهترین فیلم بلند مستند چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های مستقل «سالتو» در کشور اروگوئه را از آن خود کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم «کیارستمی و عصای گمشده»، محمودرضا ثانی کارگردان و بهروز نشان تهیه کننده فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» در تازه ترین حضور بین المللی خود توانستند با رأی هیات‌ داوران، عنوان بهترین فیلم بلند مستند جشنواره فیلم های مستقل سالتو در اروگوئه را که از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه برگزار شد، دریافت کنند.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، آخرین ساخته محمود رضا ثانی علاوه بر حضور در جشنواره فیلم های مستقل سالتو، پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره تندیس طلایی نیز شده است.

در میان کشورهای آمریکای جنوبی، اروگوئه‌ دارای یک بدنه‌ سینمایی بسیار قوی‌ است و همین پیشینه باعث شده فرهنگ و سنت مردم اروگوئه با فیلم و سینما رابطه بسیار تنگاتنگی داشته باشد.

فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی وی را به تصویر بکشد.

محمود رضا ثانی پیش از ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع ‌شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>