سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
حمیدرضا پگاه به سوره سینما گفت:

تمرکززدایی موسسه «بهمن سبز» در احداث سینماهای مدرن، قابل تامل است

hamidreza-pegah

بخش اعظم تلاش‌هایی که برای توسعه سالن در کشور رخ داده مربوط به سالن‌سازی در تهران است ولی موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری کوشیده با توسعه ناوگان سینمایی در شهرستانها این خلا را برطرف کند.

حمیدرضا پگاه بازیگری که فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!» را آماده اکران دارد در لزوم ساخت سالنهای مدرن به سوره سینما گفت: مشکلی که سالن‌سازی دارد آن است که تعداد بسیار زیادی سالن مدرن در شهرهای بزرگ و بخصوص تهران احداث شده درحالی‌که ما باید در تمام شهرهایمان سینماهای خوب و استاندارد داشته باشیم.

حمیدرضا پگاه ادامه داد: درست است که با توسعه سالن ولو در تهران هم در کل، آمار سینماهایمان بیشتر می‌شود ولی وقتی شهرهای کوچکمان سینمای خوب نداشته باشند نمی‌توانیم توسعه فرهنگی همه‌جانبه‌ای را شاهد باشیم. روسای سینما باید نقشه‌ای داشته باشند برای توسعه سینما در تمام کشور و سپس برای احداث سالن اقدام کنند.

بازیگر «این زن حرف نمی‌زند» و «یکی میخواد باهات حرف بزنه» خاطرنشان ساخت: در میان ارگانهایی که کمک می‌کنند به توسعه ناوگان سینمایی موسسه بهمن سبز را داریم که به‌شدت تمرکز کرده بر بازسازی یا ساخت سالنهای تازه در شهرهای دورافتاده. این روند قابل تامل و به شدت انسانی است چون باعث میشود هموطنی که در خارج از تهران زندگی میکند وقتی به تهران می‌آید از تبعیض سینمایی حرف نزند و پیش خودش بگوید اگر اینجا پردیس آزادی دارد مثلا در مشهد هم پردیس هویزه هست یا در شیراز هم پردیس آفتاب یا در اصفهان، پردیس ساحل و…

این بازیگر ۴۸ ساله تاکید کرد: سینما غیر از اینکه خوراک فرهنگی فراهم میکند، یکی از بهترین تفریح‌ها هم هست و می‌تواند خانواده ها را به هم نزدیک و سرگرم کند. چه اشکالی دارد که سینماهای تر و تمیز و مرتب داشته باشیم؟ به‌خصوص که به لحاظ اقتصادی هم من فکر می کنم با احداث سالنهای چندمنظوره که از سینما تا تئاتر و کنسرت را پوشش دهند بازگشت مالی خوبی داشته باشیم.

بازیگر «مواجهه» و «شبانه‌روز» ادامه داد: وظیفه اصلی سینما اول سرگرمی است و سپس ارتقای فرهنگ و جمع کردن اعضای خانواده می باشد. داشتن سینماهای خوب و تمیز و به‌روز، نشانه این است که می‌توانیم به جهانیان بگوییم ما از لحاظ فرهنگی و سرگرمی بسیار غنی و پربار هستیم.

حمیدرضا پگاه افزود: حوزه هنری و بهمن سبز باید در ارتقای کیفی سالنها هم چنان پیش بروند که دیگر بهانه‌ای برای فیلم دیدن در کشورهای خارجی نداشته باشیم و بتوانیم چنان استاندارد صوتی-تصویری ارائه دهیم که حتی توریستهای خارجی که به ایران می‌آیند تماشای فیلمهای خوب در سالنهای مدرن را در دستور کار قرار دهند.

پگاه که سریالهای ماندگار «تفنگ سرپر» و «آوای باران» را در کارنامه دارد به وجه دیگری از سالن سازی اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفی سالنها خواه ناخواه ارتقای کیفی محصولات سینمایی را هم به دنبال خواهد داشت و به تدریج استانداردی کامل بر تمام محصولات حاکم خواهد شد. در سالن بد است که فیلم بد نشان میدهند و سالنهای مدرن نیاز به فیلمهای مدرن و خوب دارند و همان طور که ارگانهایی مثل حوزه به دنبال سالن سازی مدرن هستند باید به تولید محصولات استاندارد و الگو هم مبادرت نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>