سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» مطرح شد:

نمایش ۱۵ اثر در بخش مسابقه جشنواره/ تجلیل از حسین پارسایی در مراسم اختتامیه

bachehaye-masjed-neshast

نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» با حضور کورش زارعی و دبیران هنری و اجرایی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علی هوشمند دبیر هنری و مجتبی میرزایی نسب دبیر اجرایی این جشنواره امروز در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای مراسم کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در خصوص اهمیت چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد گفت: این جشنواره برای حوزه هنری رویدادی مهم و استراتژیک است بحث بچه های مسجد یکی از دغدغه های ما در مرکز هنرهای نمایشی است .امسال سومین دوره جدیدی از این جشنواره است که بادوسال تاخیر مبنی بر تغییر مدیریت، به طور مجدد راه اندازی شد.

وی افزود: طی سال گذشته حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به تفاهماتی در خصوص برنزاری این جشنواره رسیده اند که به موجب آن اهداف مشترکی مبنی بر تجمیع بودجه ها و مشارکت همکاری ها پیگیری و به امضا رسیدو در مباحث آموزشی این هنر نمایشبه نقاط مشترکی از همکاری ها دست یافته ایم.

زارعی خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب در ۴٠ مسجد انقلابی ، ۴٠گروه نمایشی به اجرا پرداختند و امسال نیز تولید ١٠٠نمایشنامه رو در دست کار خواهیم داشت که به مدیریت امیر مشهدی عباس از پیشکسوتان کارگردانی تئاتر کودک انجام می شود.گفتنی است نهایتا نمایشنامه های  دریافتی چاپ و به نمایش گذاشته می شود.

امید است این همکاری ادامه دار باشد.

وی عنوان کرد: این جشنواره اساسا به دنبال خلق آثار حرفه ای نبوده و با نگاه آماتوری و آموزشی، به دنبال کشف نیروها و استعدادهای جوان است  تا آینده حرفه ای این هنر نمایشی را تا حد امکان تامین کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ضمن تاکید بر پرورش روحیه کارگروهی در شرکت کنندگان اظهار داشت: در اهدای جوایز به شرکت کنندگان نیز توجه ویژه ای به کار گروهی داشته و تقدیر ها به شکل گروهی انجام می شود و تمامی اتفاقات از جمله برگزاری کارگاه ها، داوری ها و محل برگزاری به شکل مردمی در داخل مساجد خواهد بود و اجرای نمایش ها در این فضای اجتماعی، فرهنگ سازی می شود.

در ادامه علی هوشمند دبیر هنری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد و مدیر حوزه هنری استان قزوین گفت: امسال همانند سیزدهمین دوره از این جشنواره در شهر قزوین میزبان اهالی هنر نمایشی تئاتر هستیم. در چهاردهمیت دوره از این رویداد فرهنگی ١١۶ اثر جهت بازبینی به دبیر خانه ارسال شده است که از این تعداد ۶ اثر از استان تهران و ١١٠اثر از سایر استان ها بوده است . همچنین از میان ١۵ اثر ، ٧ اثر از گروه بانوان و ٨ اثر از آقایان بوده است .

وی افزود: قزوین، لرستان، البرز،خراسان، همدان، بوشهر ، مازندران گلستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، هرمزگان استان هایی هستند که در این جشنواره شرکت کرده اند.

هوشمند یادآور شد: ‎حسین پارسایی به عنوان کسی که سنگ بنای این جشنواره گذاشته است مورد تجلیل قرار میگیرد. همچنین ناصر ایزد فر از همکاران ما در استان مورد تقدیر قرار می گیرد. این جشنواره سه برگزیده دارد. جایزه مردمی و جایزه مرحوم فرج الله سلحشور به آثار گروهی از افراد که از نظر داوران و منشور جشنواره از کیفیت مناسب برخوردار است ، تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: محمدرضا آزاد و سید حسین فدایی حسین به برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزش مبتنی بر آثار شرکت کنندگان می پردازند. همچنین ورکشاپ ها در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قزوین برپا خواهد بود.

در ادامه مجتبی میرزایی نسب دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت:طبیعتا ٢۵ هزار کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد به دنبال کارکردهای هنری و اجتماعی مساجد بوده است و بسترهای مناسب برای نمایش و برگزاری مشارکتی این مراسم را بر عهده دارند.

این در حالی است که بخش مردمی و گروه های هنری در مساجد بسیار تاثیر گذار خواهد بود لذا ۴مسجد به منظور اجرای نمایش های مردمی بعد از نماز در نظر گرفته شده است .ناگفته نماند داوری نمایش ها در مسجد انجام خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه و اختتامیه  چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد نیز در روز دوشنبه ١١آذر ماه و پنجشنبه ١۴ آذرماه در شبستان مسجد امان علی (ع) برگزار می شود.

میرزایی عنوان کرد: سازمان اوقاف میراث فرهنگی و هنری ، صدا و سیما ، وزارت آموزش و پرورش، استانداری شهر قزوین و دفتر نمایندگی ولی فقیه و غیره مارا در این رویداد فرهنگی همراهی می کنند.

لازم به ذکر است جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد ١٢ تا ١۴آذرماه در شهر قزوین برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>