سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان مستند «آدور»:

تلاش یک گروه شهرستانی با دریافت جایزه «سینماحقیقت» دیده شد

sadegh-esmaeeli

محمدصادق اسماعیلی کارگردان «آدور» دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «سینماحقیقت» را نشانه دیده شدن زحمات فیلمسازان فعال در شهرستان‌ها دانست.

به گزارش سوره سینما، محمدصادق اسماعیلی که موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شده است، گفت: فیلم ما در سه بخش بهترین کارگردانی مستند نیمه‌بلند، بهترین تدوین و همچنین بهترین صدا نامزد دریافت جایزه بود اما دریافت جایزه ویژه هیات داوران اعتبار معنوی ویژه تری برای من داشت چرا که تنها جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره امسال بود.

وی با بیان این که سومین دوره ای بوده که در جشنواره «سینماحقیقت» با فیلمی حضور داشته است، اظهار کرد: سال گذشته مستند «آشنگ» را ساخته بودم و این فیلم در بخش بین‌الملل حضور داشت. مستندی درباره زندگی هفت زن که همسرانشان به جرم کولبری مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده بودند. خوشبختانه با نمایش این فیلم در جشنواره «سینماحقیقت»، مسوولان استان کرمان شرایطی را برای آزادی این هفت نفر فراهم کردند و هفت خانواده به زندگی عادی برگشتند.

اسماعیلی ادامه داد: جشنواره «سینماحقیقت» برای ما فیلمسازان تنها فضایی برای نمایش آثار و دیده شدن فعالیت هایمان نیست بلکه از آن جایی که این جشنواره مورد توجه بسیاری از مخاطبان و مسوولان است فرصتی را فراهم می کند تا به سوژه فیلم هایمان توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر این که امسال هم قول های مثبتی درباره حل مشکل کاراکتر «آدور» گرفته است، گفت: به برکت حضور در جشنواره «سینماحقیقت» که ویترین ما فیلمسازان شهرستانی است قول هایی برای حل مشکل مصطفی کاراکتر فیلم که با پدر معتادش در شرایط سختی زندگی می‌کند و مادرش را هرگز ندیده، گرفته ام که امیدوارم عملی شود.

کارگردان «آدور» با ابراز خرسندی از دیده شدن فیلمش تصریح کرد: سال‌های گذشته حق ما اهالی شهرستان در جشنواره‌های جدی، نادیده گرفته می شد اما در جشنواره «سینماحقیقت» هیات داوران جایزه ویژه خود را به فیلمسازی شناخته نشده اهل کرمان اختصاص می دهد و این برای من بسیار جذاب است. به اعتقاد من با دریافت این جایزه کلیت اثر و زحمت گروهم دیده شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>