سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب
گلایه‌های کارگردان جوان/

شیبانی: حمایت نکردن از بخش خصوصی سرمایه‌گذاران را از سینما پس می‌زند

ebi-sheybani

ابراهیم شیبانی از نبود حمایت و مانع تراشی ناعادلانه بخش دولتی در نحوه تبلیغات و اکران فیلمش ابراز نارضایتی کرد.

ابراهیم شیبانی از نبود حمایت و مانع تراشی ناعادلانه بخش دولتی در نحوه تبلیغات و اکران فیلمش ابراز نارضایتی کرد.

ابراهیم شیبانی کارگردان فیلم سینمایی «هیچ کجا هیچکس» درباره وضعیت کنونی اکران این فیلم به سوره سینما گفت: خوشبختانه با اینکه فیلم یک هفته دیرتر از دیگر فیلم‌های اکران عید فطر به نمایش درآمده، روز به روز فروش بهتری داشته و تا کنون توانسته مخاطبانش را راضی نگه دارد. این فیلم تنها فیلم بخش خصوصی است که در این نوبت به نمایش درآمده اما متاسفانه به علت برخی مسائل در روند اکران و تبلیغات آن خلل وارد شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «زهرعسل» ادامه داد: از آنجا که شورای صنفی نمایش به علت رکود گیشه سینماها در ماه رمضان اعلام کرد آثار عید فطر یک هفته زودتر اکران شوند، ما و دفتر پخش حوزه هنری «هیچ کجا هیچکس» را برای نمایش عمومی آماده کردیم. اما سه روز مانده به زمان نمایش از طرف شورای صنفی به ما اعلام کردند که باید رضایت فیلم «گهواره ای برای مادر» را جلب کنید و این اتفاق مانعی شد برای اکران فیلم که یک هفته از دیگر فیلم‌ها دیرتر به نمایش درآمد و شاید اندکی از پیشه گرفتن گیشه دیگر فیلم‌ها از این فیلم همین موضوع باشد.

وی افزود: از طرف دیگر شهرداری با توجه به اینکه موضوع این فیلم را در راستای اهداف خود دید پیشنهاد مشارکت کرد و ما در قرار دادی پذیرفتیم که تبلیغات شهری فیلم توسط شهرداری انجام شود درصدی مشارکت اتفاق بیفتد. اما تاکنون علی رغم تلاش موسسه تصویر شهر، سازمان فرهنگی شهرداری هیچگونه اقدامی نسبت به تبلیغات  شهری برای این فیلم انجام نداده است. حمایت شهرداری از سینما اتفاق بسیار خوبی است اما به شرطی که این حمایت در تبلیغات شامل حال همه آثار باشد. «هیچ کجا هیچکس» به لحاظ تبلیغات شهری تاکنون نسبت به دیگر آثار نوبت عید فطر عقب مانده است.

کارگردان فیلم سینمایی «ورود به صحنه جرم ممنوع» ادامه داد: برای فیلمی که کاملا در بخش خصوصی ساخته شده است، انتظار می‌رود اگر مورد حمایت بخش دولتی قرار نمی‌گیرد حداقل برای اکران موفق آن مانع تراشی نشود. در شرایطی که سرمایه گذاران از فعالیت در زمینه سینما هراس دارند، کم توجهی مدیریت سینما نسبت به آثار بخش خصوصی مطمئنا به  کم کار شدن و یا سطحی شدن آثار در این بخش می‌انجامد و سرمایه گذاران روز به روز جرات سرمایه گذاری در سینما را از دست می‌دهند.

شیبانی افزود: طبق قرارداد دفتر پخش با سینما فرهنگ قرار بوده این «هیچ کجا هیچکس» با فیلم «دهلیز» به صورت گردشی نمایش دهند که این اتفاق نیفتاده و تنها یک سانس خارج از روال معمول را به اکران این فیلم اختصاص داده است همینطور سینما جوان علی‌رغم قرارداد همه فیلم‌ها را نمایش می‌دهد به جز«هیچ کجا هیچکس». امیدوارم در روزهای آینده با وجود همه ناعدالتی‌ها، فیلم بتواند ارتباط خود را با مخاطب حفظ کند.

فیلم سینمایی «هیچ کجا هیچکس» با بازی محمدرضا هافروتن، رضا کیانیان، مهناز افشار، صابر ابر، بهاره کیان افشار، بابک کریمی، آتیلا پسیانی، افسانه چهره آزاد و…  علی رغم ساختار منسجم و متفاوت با کیفیت اجرای قابل قبول در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از طرف هیئت داوران  مورد بی توجهی قرار گرفت، گویا این بی توجهی نسبت به این فیلم و بخش خصوصی در زمینه اکران و نمایش عمومی ادامه دارد. از آنجا که پخش این فیلم توسط حوزه هنری انجام می‌شود مانع تراشی برای اکران آن از طرف شورای صنفی نمایش شاید بی ارتباط  با تسویه حساب‌های غرض ورزانه این شورا نسبت به حوزه هنری نباشد. درصورتی که مالکیت این فیلم از آن بخش خصوصی است و حوزه هنری تنها پخش آن را برعهده دارد .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>