سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی: تلویزیون انیمیشن‌های آموزشی درباره کرونا سفارش بدهد

shojaee-tabatabaee

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از ضرورت بهره گرفتن از زبان طنز و ساخت انیمیشن‌های کوتاه آموزشی درباره ویروس کرونا گفت.

به گزارش سوره سینما، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به نگرانی های این روزهای مردم درباره ویروس کرونا گفت: در این شرایط باید ابتدا جلوی انتشار مباحث و مطالبی که برای مردم ایجاد نگرانی می کند، گرفته شود و در این زمینه رسانه ملی وظیفه بسیار سنگینی دارد و لازم است که به انتشار اخباری بپردازد که ایجاد نگرانی و استرس نکند.

وی با اشاره به کیفیت برنامه های نمایشی سازمان صداوسیما بیان کرد: صداوسیما لازم است که روی کیفیت آثار نمایشی و آموزشی خود بیشتر فکر کند و اگر قصد دارد درباره کرونا مباحثی را مطرح کند بهتر است به صورت غیرمستقیم باشد و در این زمینه می توان از زبان هنر و طنز بهره گرفت.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با تاکید بر ضرورت استفاده از زبان طنزآمیز هنر برای بیان مطالب مهم آموزشی به مردم در زمینه ویروس کرونا اظهار کرد: یکی از هنرهایی که می تواند در این زمینه بسیار مناسب باشد، انیمیشن است. اکنون زمان مناسبی برای استفاده از انیمیشن برای ارایه مطالب آموزشی با زبان طنزآمیز و در قالب هنر انیمیشن است. دوستان و همکاران توانمند من در زمینه هنر انیمیشن این روزها در خانه نشسته اند و صداوسیما می تواند ساخت انیمیشن های کوتاه یکی دو دقیقه ای و آموزشی را به آنها سفارش دهد.

این کاریکاتوریست تاکید کرد: این هنرمندان سرعت بسیار بالایی در خلق چنین آثاری دارند و می توانند به زبان طنز مهمترین مسائل آموزشی درباره پیشگیری از ویروس کرونا را در قالب آثار کوتاه انیمیشن بسازند که به عنوان میان برنامه از شبکه های مختلف پخش شود.

وی همچنین با بیان این که لازم است همه شبکه های صداوسیما به این موضوع توجه جدی تری داشته باشند، یادآور شد: هنر کاریکاتور این ویژگی را دارد که خیلی سریع به نتیجه می رسد و انیمیشن به نسبت کاریکاتور شاید بیشتر زمان بر باشد اما ارزشمند است و جای خالی این اتفاقات در صداوسیما وجود دارد.

شجاعی طباطبایی که مدتی است کارتون و کاریکاتورهایی را با توجه به موضوعات روز خلق می کند در این زمینه توضیح داد: این ادای دینی به مردم کشورمان به دور از هر گونه تعارف و شعار است. مدتی است که تصمیم گرفته ام هر روز اثری را با توجه به موضوعات مهم روز کار کنم. در زمان انتخابات شروع به طراحی چند کاریکاتور کردم و ویژگی های نماینده خوب را به زبان طنز کاریکاتور مطرح کردم و حالا هم به ویروس کرونا می پردازم که البته امیدوارم که این ویروس کرونا هر چه زوتر از زندگی مردم کنار برود تا من هم بتوانم به مباحثی که مدت هاست ذهنم را مشغول کرده است، بپردازم.

این هنرمند در پایان گفت: دوست دارم به موضوع نفوذ در بخش های مختلف کشور بپردازم که ممکن است نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … باشد اما اکنون کرونا مردم را بسیار نگران کرده است و فعلا وقتم را برای پرداختن به موضوع کرونا صرف می کنم.

منبع: خبرگزاری صبا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>