سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
پروژه جدید کارگردان «استراداد»/

«ابو زینب» در لبنان کلید می‌خورد/ یک محصول مشترک تازه برای سینمای ایران

ali-ghaffari

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» از شروع پیش‌تولید فیلم جدید خود «ابو زینب» محصول کشور لبنان خبر داد.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» از شروع پیش‌تولید فیلم جدید خود «ابو زینب» محصول کشور لبنان خبر داد.

علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» به سوره سینما گفت: از مدتی پیش مشغول مذاکره برای ساخت پروژه سینمایی «ابوزینب» به تهیه‌کنندگی یک شرکت لبنانی بودم که به تازگی به توافق رسیده‌ایم. تولید این فیلم قرار است به طور کامل در لبنان انجام شود. وی ادامه داد: «ابو زینب» به خانواده‌ای می‌پردازد که در سالهای اشغال خاک لبنان توسط اسرائیل درگیر اتفاقاتی می‌شوند. از آنجا که احتمال دارد در ایران این فیلم را اکران کنیم اینجا هم برای فیلمنامه درخواست پروانه ساخت داده‌ایم. قرار است سرگروه‌های عوامل پشت صحنه مانند مدیر فیلمبرداری و… را از همکاران ایرانی استفاده کنیم. اما بازیگران این فیلم کاملا از بازیگران لبنانی خواهند بود.

غفاری درباره اینکه چطور این همکاری مشترک و موضوع فیلم دغدغه او شده گفت: من سابقه کار در لبنان را دارم و طی چند ماه گذشته چند سفر تحقیقاتی به این کشور داشته ام و سعی کردم با اشراف کامل به مستندات آن سال‌های که موضوع فیلم در آن زمان می‌گذرد با آن ارتباط برقرار کنم. طی چند روز آینده برای انتخاب لوکیشن و بازدید نهایی به لبنان سفر خواهم کرد و بعد از آن پیش‌تولید را به صورت جدی شروع می‌کنیم. طبق برنامه ریزی انجام شده دوماه دیگر فیلمبرداری را در لبنان شروع خواهیم کرد.

فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی محسن‌علی‌اکبری از پروژه های فاخر سازمان سینمایی است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت و در نوبت اکران قرار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>