سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب
محسن نقی‌زاده در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

پرتره «اصغر نقی‌زاده» از خاکریز جنگ تا «اصغر» سینمای جنگ/ از گل‌علی بابایی تا ابراهیم حاتمی‌کیا

naghizadeh1

مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» از مرور خاطرات خاکریزهای واقعی جنگ شروع می‌شود و به شکل گیری شخصیت «اصغر» در سینمای جنگ از نگاه همرزمان و سینماگران خاتمه می‌یابد.

محسن نقی‌زاده کارگردان مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» از سری مستندهای در حال ساخت «مرکز مستند سوره» حوزه هنری در گفت‌و‌گو با سوره سینما عنوان کرد: ساخت این مستند در اوایل سال ۹۸ توسط خودم به مرکز مستند سوره پیشنهاد شد و سپس با استقبال مسئولین طی محصولی مشارکتی با شبکه مستند شروع به ساخت شد .

وی افزود: بخش های زیادی از گفت و گوهای مستند با اصغر نقی زاده فیلم برداری شده و فقط بخش قابل توجهی از فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس باقی مانده است .

وی تشریح کرد : بعد از خود شخصیت اصلی مستند ، گفت و گو با دو دسته دیگر شامل همرزمان مذکور و سینماگران ، محور اصلی این مستند است که در دسته اول گفت و گو با مهم‌ترین همرزمان وی یعنی گل‌علی بابایی نویسنده معروف و جواد علی گل همرزم تبلیغات لشکر ۲۷ رسول ا… انجام شده و از گروه سینماگران ، فرهاد توحیدی نویسنده شخصیت وی در «گاهی به آسمان نگاه کن» از دیگر مصاحبه شونده هاست .

naghizadeh2

نقی زاده همچنین توضیح داد : سایر مصاحبه شونده های بخش سینمایی ابراهیم حاتمی کیا ، کمال تبریزی و رضا کیانیان هستند که هماهنگی های لازم با آنها صورت گرفته و تا قبل از جشنواره فیلم فجر به دلیل ترافیک کاری آنها مصاحبه را انجام ندادیم و در حال حاضر نیز فیلم برداری مستند به خاطر شیوع بیماری کرونا متوقف شده است و به محض اعلام پایان فاصله گذاری اجتماعی فیلمبرداری را از سرخواهیم گرفت .

وی در پایان گفت : ما فقط ۴جلسه از فیلم برداریمان باقی مانده و قرار است این مستند در مسیر کلی خود از بخش خاطرات و حضور اصغر نقی زاده در خاکریزهای جنگ شروع شود و به شکل گیری کاراکتر «اصغر» در سینما بپردازد.

عوامل مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» عبارتند از: تهیه‌کننده: یاسر فریادرس، نویسنده و کارگردان: محسن نقی‌زاده، مشاور فیلمنامه : حمید اکبری ، مدیر تصویربرداری: امیرصادق محمدی ، دستیاران تصویر : حسین صفرزاده، علی صدرالدینی، محمدرضا ارشدی .

مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» یکی از تولیدات در حال اتمام مرکز مستند سوره حوزه هنری در سال ۹۸-۹۹ است .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>