سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
پرونده فیلم «هیچ کجا هیچ کس» در یک مجله سینمایی/

۲۴ همراه با پرونده «دهلیز» منتشر شد

24

هفدهمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ (شماره‌ پیاپی ۴۳) با پرونده‌‌ای درباره‌ فیلم دهلیز منتشر شد.

هفدهمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ (شماره‌ پیاپی ۴۳) با پرونده‌‌ای درباره‌ فیلم دهلیز منتشر شد.

سوره سینما- در این شماره گفت‌ و گوی متفاوت بهرام عظیمی با رضا عطاران، فرزاد موتمن با هانیه توسلی، منصور ضابطیان با محمدرضا شیرخانلو، همایون اسعدیان با بهروز شعیبی، و محمدمهدی عسگرپور با محمود رضوی بخشی از مطالب این پرونده‌ است. تصویر روی جلد این شماره از ۲۴ به مناسبت همین پرونده به عکسی از رضا عطاران، هانیه توسلی و محمدرضا شیرخانلو اختصاص یافته است. در بخش سینمای ایران شماره‌ی جدید مجله‌ ۲۴ علاوه بر مرور اخبار ماه و بازیگران ماه، مجموعه مطالبی درباره‌ فیلم‌های هیچ‌کجا هیچ‌کس، فرزند چهارم، گهواره‌ای برای مادر و هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به‌همراه گفت‌وگوی احمد طالبی‌نژاد با پوران درخشنده منتشر شده است.

صفحات سینمای دنیای شماره‌ شهریور ماه مجله‌ ۲۴ به‌ پرونده‌ای‌ برای فیلم پیش از نیمه‌شب،آخرین فیلم از سه‌گانه‌ ریچارد لینکلیتر، اختصاص دارد. گفت‌وگو با ریچارد لینکلیتر، گفت‌ و گوی مشترک با ژولی دلپی و ایتان هاوک، گزیده‌ای از نقد‌های خارجی به‌همراه یادداشت‌هایی از بهروز تورانی، مجید اسلامی، مسعود ثابتی و سعید عقیقی مهم‌ترین مطالب این پرونده‌ مفصل است. در این بخش از مجله مجموعه مطالبی درباره‌ جدیدترین فیلم‌های روی پرده‌ سینماهای دنیا هم به چشم می‌خورد.

در بخش نوستالژی هفدهمین شماره‌ مجله‌ی ۲۴ علاوه بر مرور موسیقی متن فیلم پیانو (جین کمپیون) و مرور یک سکانس خاطره‌انگیز از فیلم شکارچی گوزن (مایکل چیمینو)، پرونده‌ای برای فیلم امید و افتخار (جان بورمن) منتشر شده که گفت‌وگو با جان بورمن به‌همراه یادداشت‌هایی از جاناتان رزنبام و علی مصلح‌حیدر‌زاده بخشی از مطالب آن است. در دومین قسمت از مجموعه مطالب «اشیاء از آنچه در فیلم‌ها می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» هم شرمین نادری، پدرام رضایی‌زاده، ایثار قنواتی و احسان عمادی یادداشت‌هایی درباره‌ چند کلید مشهور در تاریخ سینما نوشته‌اند.