سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

کمپین مردم مازندارن برای جلوگیری از دفن زباله در جنگل در پی انتشار «جای نگرانی نیست!»

jaye-negarani-nist-site

در پی انتشار مستند «جای نگرانی نیست!» در سایت‌های اشتراک گذاری فیلم و استقبال مخاطبان، کمپینی توسط مردم استان مازندران برای جلوگیری از دفن زباله در جنگل‌های هیرکانی شکل گرفته است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج؛ در پی عرضه اینترنتی مستند «جای نگرانی نیست!» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه‌کنندگی سیدجمال عود سیمین؛ دو کمپین #جنگل_جای_دفن_زباله_ نیست و #پسماند_کمتر_زمین_سبزتر ایجاد شد که با استقبال فعالان محیط زیست و تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست مواجه شده است به گونه‌ای که تعدادی از فعالان محیط زیست با نگارش نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان مازندران و ارائه درخواست‌های خود در ۸ بند مشخص، خواستار ورود هرچه سریعتر قوه قضائیه به این مساله و ساماندهی مدیریت دفن زباله در این استان شده‌اند.

در بخشی از این نامه خطاب به دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان مازندران آمده است:« همانگونه که مستحضر هستید ساماندهی و مدیریت پسماندها در سطح استان مازندران  طی سال‌های اخیر در مسیر ناهموار،ناهماهنگ و در مجموع مخاطره آمیزی قرار گرفته است. مدیریتی که از  طرفی با هموار کردن راه‌های ورودی و اضافه کردن مسیرهای جدید استان  باعث افزایش میزان  تولید پسماند  ناشی از جمعیت شناور، تا سه برابر میزان موجود می‌گردد و از سوی دیگر حتی توانایی مدیریت میزان تولید روزانه ۳۰۰۰ تن پسماند شهروندان مازندرانی را ندارد».

در ادامه این نامه آمده است:« ما امضاء کنندکان این نامه به عنوان مدعی‌العموم استان مازندران خواهشمندیم ضمن برخورد با متخلفین و قانون شکنانی که اصول اولیه قانونی مندرج در قانون اساسی کشور مانند ماده ۵۰ قانون اساسی، همینطور مفاد قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آنرا در روز روشن و پیش چشم تمام شهروندان با عناوین مختلف مدیریتی زیر پا نهاده‌اند، پیشنهادات ما را به عنوان نکلیف قانونی برای مدیران شهری حکم نمایید».

براساس این گزارش، مستند «جای نگرانی نیست!»  با موضوع نابودی تدریجی جنگل‌های ۲۵ میلیون ساله هیرکانی در اثر دفن زباله و پسماند شهری؛ روایتی است از تلاش‌های علیرضا فلاحتکار ، یک فعال محیط زیست که مراحل تفکیک زباله را در یکی از بهترین سایت‌های استان مازندران، برای دهیاران و بهورزان روستاها توضیح می‌دهد. او کوشیده علاوه بر فعال کردن روستا‌ها، دغدغه این آسیب محیط زیستی را در افراد زنده کند تا هر چه سریعتر برای احیای این خطه عملی صورت گیرد و از هفته گذشته در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، فیلمگردی، هاشور و عماریار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

فیلم مستند «جای نگرانی نیست!» تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به مناسبت نزدیک شدن به ۱۴ تیر و روز جهانی «جنگل‌های هیرکانی» و با آغاز کمپین #جنگل_جای_دفن_زباله_نیست  عرضه اینترنتی ‌شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>