سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
اعتراض رضایی به مسئولان فارابی/

بی‌توجهی به «نیکان و بچه غول» جگرم را خون کرد/فیلم به جشنواره کودک نمی‌رسد

nikan-bache-ghool

رحمان رضایی با اشاره به توقف فیلم «نیکان و بچه‌غول» در مراحل فنی تأکید کرد جای تعجب است که حتی جواب نامه‌ها برای درخواست حمایت را هم نمی‌دهند.

رحمان رضایی با اشاره به توقف فیلم «نیکان و بچه‌غول» در مراحل فنی تأکید کرد جای تعجب است که حتی جواب نامه‌ها برای درخواست حمایت را هم نمی‌دهند.

رحمان رضایی کارگردان «نیکان و بچه‌غول» درباره آخرین وضعیت این فیلم به سوره سینما گفت: این فیلم نخستین تجربه با این وسعت در بکارگیری تکنیک سی جی آی در سینمای ایران است. نداشتن شناخت مسئولین از این تکنیک باعث شده فکر کنند این فیلم هم مثل فیلم‌های دیگر است که از ابتدا تا انتهای تولیدش یک سال به طول بینجامد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲ سال است که فیلم تولید شده اما مراحل فنی آن طی نشده. به علت نبود بودجه هنوز شخصیت‌های غایب فیلم مثل «بچه غول» و «مارمولک» دوبله نشده‌اند. صداگذاری شروع نشده و موسیقی ساخته نشده است. چندین بار به آقای میرعلایی رییس بنیاد فارابی نامه نوشته‌ام که مگر این فیلم محصول فارابی نیست چرا درخواست‌های ما برای دریافت بودجه بی جواب می‌ماند. جواب هیچکدام از نامه‌ها را تا به حال دریافت نکرده‌ام.

رضایی گفت: نمی‌دانم چرا فارابی چنین رفتاری با این فیلم دارد. «نیکان و بچه‌غول» متعلق به شخص نیست. یک فیلم ملی متعلق به مردم است. از ابتدای کلید خوردن این فیلم وعده‌ها برای حمایت از آن به عنوان اولین فیلم سینمای ایران در تکنیک سی جی آی خوب بود اما به تدریج وضعیت حمایت‌ها بد شد و حالا هم که عنوان کرده‌اند اصلا پول ندارند.

این کارگردان اضافه کرد: این تکنیک و تخصص استفاده از آن پیش از این در ایران وجود داشته ولی کسی تا به حال  راه استفاده از آن را جستجو نکرده است. ما برای شکل‌گیری این فیلم تلاش زیادی کرده‌ایم و متأسفانه فیلم در شرایط بدی قرار گرفته. با گذشت بیش از ۱سال از پایان فیلمبرداری هنوز نتوانسته‌ایم حتی نیمی از مراحل پس از تولید را انجام دهیم. تنها مجاهدت‌های گروه فنی آنها را تا این مرحله نگه داشته است.

وی ادامه داد: دریغ از حمایت و بدرفتاری با این پروژه جای سؤال دارد. قطعا این فیلم جریان‌ساز خواهد بود. به موازات تکنیک ویژه آن روی فیلمنامه هم خیلی زحمت کشیده شده است و در واقع فیلمنامه به تناسب تکنیک نوشته شده است. تماشاگر ما با این تکنیک بیگانه نیست و این حال و هوا را در فیلم‌های هالیوودی دیده است. مطمئنم استقبال از این فیلم زیاد خواهد بود. «نیکان و بچه‌غول» در ژانر کودک ساخخته شده و جای آن در جشنواره کودک است اما بعید می‌دانم فیلم تا زمان جشنواره آماده شود.

وی افزود: ما حداقل ۲ ماه دیگر زمان لازم داریم. البته اگر وضعیت بودجه فیلم مشخص شود. فیلم قرار بود برای شرکت در جشنواره فجر سال گذشته آماده شود اما این اتفاق نیفتاد. امسال نیز بعید می‌دانم تا زمان جشنواره کودک آماده شود. تنها سؤال من از مسئولین فارابی این است که دلیل قصور و کوتاهی در حق «نیکان و بچه‌غول» چیست و چرا درخواست‌ها و نامه‌های ما تا به حال بی جواب مانده است. امیدوارم دوستان سر عقل بیایند. من در تمام این مدت خون جگر خورده‌ام اما هیچ پاسخی نشنیدم.

در «نیکان و بچه غول» ویشکا آسایش، علیرضا خمسه،رامبد جوان، شقایق فراهانی و .. بازی کرده‌اند. فیلم داستان پسر بچه ای به نام نیکان را روایت می کند که به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می روند، اما نیکان به درون چاهی می افتد و با دنیایی اسرارآمیز مواجه می شود. همسفر او در این دنیا بچه غولی به نام خوخو است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>