سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر امور سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در استان کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم اکران فیلم‌های جدید در سینما/ وعده تغییر گروه شغلی سینماها چه شد؟

kanjoori-kermanshah

محمدجواد کنجوری گفت: تنها امید ما در شرایط فعلی ارائه یک فیلم جدید و مناسب است تا دوباره رونق به چرخه سینما بازگردد.

به گزارش سوره سینما، محمدجواد کنجوری مدیر امور سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در استان کرمانشاه درخصوص وضعیت بازگشایی سینماهای این استان گفت: با توجه به تغییر وضعیت شهر کرمانشاه و هماهنگی به عمل آمده سینماهای این شهر از روز شنبه ششم دی ماه ۹۹ بازگشایی شدند.

مدیر سینما «آزادی» کرمانشاه درخصوص شرایط لازم برای رونق دوباره سینماها گفت: سینماها باز شده است و ما تبلیغات بسیار گسترده‌ای هم کردیم و الحمدالله در این شرایط نسبتا از فروش سینمای خود در کرمانشاه راضی هستیم. اما این شرایط شکننده است و پس از چندین هفته نمایش فیلم‌های قدیمی اکران شده، بالاخره نیاز به فیلم جدید داریم.

وی افزود: مسئولین ذی ربط اگر پا در عرصه بگذارند و از پشت میزهای خود قدم بردارند با حمایت از دو یا چند فیلم در ژانرهای مختلف چرخه سینما به راحتی به مدار قبلی خود باز می‌گردد. باید بپذیریم که در این شرایط تهیه کننده نیز باید حداقل هزینه تولید اثر خود را بدست آورد و این مهم تا مادامی که دولت و مسئولین سینمایی کشور حمایت نکنند، رخ نمی‌دهد. بنده به شخصه معتقدم حتی با فروش اندک نیز نباید چراغ سینماها که این روزها نور ضعیفی دارد، خاموش شود.

این مدیر سینمایی درخصوص اهمیت تغییر گروه شغلی سینماها از ۳ به ۲ توسط ستاد ملی کرونا گفت: جالب است بدانید دولت حتی استخرها را دارد بازگشایی می‌کند، اما بنده هنوز نفهمیدم ستاد کرونا چه مشکلی با فرهنگ و سینما دارد؟ احساس می‌کنم اگر تابلوی سینماها به استخر تبدیل شود، دولت اجازه بازگشایی را به ما می‌دهد! تمام حرفشان این است که سینما را اگر باز کنیم، کرونا شیوع پیدا می‌کند. اما جالب است که در مورد رستوران، کافه ها و دیگر صنوف این دید وجود ندارد.

مدیر سینما «آزادی» کرمانشاه ادامه داد: ضریب اشغال صندلی در دو سینمای کرمانشاه، با توجه به وجود ۵۰۰ صندلی، به میزانی هست که احتمال شیوع کرونا وجود نداشته باشد. چون فاصله بسیاری میان مخاطبان وجود دارد، خطر خاصی متوجه مردم نیست و سینماها هر سانس ضدعفونی می‌شوند.

کنجوری خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا در برخی سینماها به ناچار سبب تعدیل نیرو و اختلال در پرداخت حقوق پرسنل سینماها شده است. بسیاری مجبور به ترک کار شده‌اند و ملزم هستند که در این شرایط گرانی و تورم، به سختی امر معاش کنند. اکنون نیز قریب به یک ماه است وعده کرده‌اند سینما به گروه شغلی ۲ می‌رود، اما تا امروز هیچ نتیجه‌ای رخ نداده و سینماداران بارها با مسئولین ذی ربط و حتی کمیسیون فرهنگی مجلس مکاتبه کرده‌اند، انگار گوش شنوایی نیست که دغدغه فرهنگ و سینماداران را بشنود.

وی درخصوص وظیفه دولت و سازمان سینمایی در شرایط کنونی بیان داشت: متاسفانه از سوی دولت و حتی مسئولان استانی هیچ‌گونه حمایتی از سینماها نشده است و هیچ یک از مسئولان نهادهای فرهنگی احوالی از سینما نمی‌گیرند و این خود یک فاجعه است. انگار اصلا سینما و مساله فرهنگ برای مسئولین اهمیتی ندارد و با آن خداحافظی کرده‌اند.

مدیر امور سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در استان کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر عدم اکران فیلم مناسب از دیگر عوامل رکود سینماست. به گونه‌ای که باتوجه به جو‌ روانی حاکم در کشور، سرمایه‌گذار حاضر به اکران فیلم خود در این شرایط نیست و این به رکود می‌افزاید. البته عدم حمایت رسانه و صداوسیما در تبلیغات نیز واقعا تاثیر و نقش مهمی دارد. به طوری که خیلی از مردم از بازگشایی سینماها بی‌خبر هستند‌‌.

این مدیر سینمایی افزود: سینماداران حتی در هزینه‌های جاری سینما اعم از آب، برق و… مانده‌اند، اما کسی حاضر نیست تسهیلاتی برای جبران این هزینه پرداخت کند. مگر جبران بخشی از این هزینه‌ها چقدر می‌شود؟! ما سینماداران فهمیدیم اگر خودمان برای خود تلاش نکنیم هیچ حمایتی از صنف ما نمی‌شود. در این شرایط که فروش یک سینما در ماه کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، قطعا بدون حمایت نمی‌توان سرپا ماند.

کنجوری در انتها بیان داشت: در حال حاضر تنها امید ما ارائه یک فیلم جدید و مناسب است تا دوباره رونق به چرخه سینما بازگردد و ان شا الله به زودی از این بحران خارج شویم.

منبع: خبرگزاری فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>