سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب
یک انیمیشن محبوب فیلم سینمایی می‌شود/

صفوی: تلاش می‌کنیم جذابیت «شکرستان» در سینما تکرار شود

safavi

تهیه‌کننده سریال انیمیشن «شکرستان» از نگارش فیلمنامه سینمایی این انیمیشن و شروع تولید آن از تیرماه ۹۳ خبر داد.

تهیه‌کننده سریال انیمیشن «شکرستان» از نگارش فیلمنامه سینمایی این انیمیشن و شروع تولید آن از تیرماه ۹۳ خبر داد.

مسعود صفوی درباره اینکه شنیده می‌شود قرار است یک فیلم سینمایی انیمیشن با نام «شکرستان» را تولید کنند. به سوره سینما گفت: در حال حاضر ما به صورت جدی مشغول کار روی فیلمنامه هستیم که توسط یک گروه نویسنده در حال انجام است. با توجه به حساسیت مدیوم سینما از لحاظ ایجاد جذابیت برای مخاطب تلاش می‌کنیم به فیلمنامه‌ای برسیم که بتواند ۹۰ دقیقه تماشاگر را نگه دارد و با او ارتباط برقرار کند.

صفوی در پاسخ به این سوال که آیا این کار درستی است حالا که مخاطبان با «شکرستان» در تلویزیون و شبکه خانگی ارتباط برقرار کرده اند، نسخه سینمایی آن تهیه شود گفت: ما در صدد هستیم با تمرکز و تحلیل مناسب مدیوم سینما فیلمنامه را بنویسیم تا ارتباط  مخاطب و «شکرستان» مخدوش نشود. در تاریخ سینمای انیمیشن نیز این اتفاق زیاد افتاده است. گاهی سریال های موفق فیلم سینمایی شده و گاهی فیلم‌های سینمایی موفق، سریالشان تولید شده است.

وی ادامه داد:  بی شک بنای ما بر جذابیت و استحکام بیشتر ارتباط مخاطب با «شکرستان» است و سعی می‌کنیم این تغییر مدیوم با دقت مناسبی انجام شود. طبق برنامه ریزی انجام شده ما تا آخر امسال کار بر روی فیلمنامه و انجام پیش تولید اولیه را انجام میدهیم و از تیرماه سال۹۳ تولید را شروع خواهیم کرد. این فیلم محصول واحد انیمیشن حوزه هنری است و تحت سرمایه گذاری و نظر سازمان توسعه سینمایی سوره ساخت خواهد شد.

مجموعه انیمیشن «شکرستان» محصول حوزه هنری است و از شبکه دو پخش می‌شود. این مجموعه یکی از پربیننده ترین محصولات تصویری حوزه هنری برای مخاطب کودک و نوجوان است.