سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب
یک کارگردان سینما در نقش روانپزشک/

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» مهرماه اکران می‌شود

ABD_8322

محمدهادی کریمی در فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی مقابل دوربین می‌رود.

محمدهادی کریمی در فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی مقابل دوربین می‌رود.

محمدهادی کریمی کارگردانی که تازه ترین ساخته سینمایی اش «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» از دهم مهرماه روی پرده می رود این روزها در در برابر دوربین شهاب حسینی قرار گرفت و در اولین ساخته سینمایی این کارگردان با عنوان «ساکن طبقه وسط» به ایفای نقش پرداخت.

شهاب حسینی خود نقش اصلی «ساکن طبقه وسط» که یک نویسنده است را بازی می کند؛ محمدهادی کریمی که فیملنامه این کار را هم نگاشته است در فیلم در نقش یک پزشک روانکاو ایفای نقش کرده است؛ پزشکی که حدودا شش سکانس در فیلم حضور دارد و به واسطه دوستی قدیمی که با کاراکتر اصلی دارد پایش به زندگی او باز می شود.

حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، هنگامه قاضیانی، طناز طباطبایی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، نیما رییسی، فرید سماواتی و حسین محجوب دیگر بازیگران «ساکن طبقه وسط» هستند. نکته جالب اینکه تقریبا تمامی این بازیگران بیشتر از یک سکانس در فیلم حضور ندارند و تنها محمدهادی کریمی است که حدودا شش سکانس در فیلم بازی کرده است.

دلیل اصلی حضور کریمی در این فیلم چنان که خودش گفته اصرارهای شهاب حسینی کارگردان کار بوده است. کریمی می گوید:ابتدا به شهاب پیشنهاد دادم برای این نقش بازیگر دیگری بیاورد اما وقتی با اصرارهای این دوست نازنینم روبرو شدم قبول کردم که کاراکتر یک پزشک روانکاو را در فیلم ایفا کنم.

 شهاب حسینی اولین بار با فیلم «رخساره» کریمی حضور در سینما را تجربه کرد و بعد از آن در فیلمهای دیگر از او نظیر «برف روی شیروانی داغ» و «غیرمنتطره» هم ایفای نقش کرد. «رستگاری در هشت و بیست دقیقه»، «الهه زیگورات»، «بچه های ابدی» و «شمعی در باد» فیلمنامه هایی از کریمی بوده اند که با حضور شهاب حسینی سینمایی شده اند.