سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

چند خبر کوتاه از سینما

hashtadiha

فیلم مستند «هشتادی‌ها» به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید الهی وارد مرحله تدوین شد.

به گزارش سوره سینما، تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها» پس از پایان تصویربرداری، از امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه آغاز شد. این پروژه محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید الهی است. بابک حیدری تدوین این اثر را به سرانجام می‌رساند.

متن فیلم نیز در طول مدت گذشته متناسب با روایات و گفته‌های صریح و بی‌پرده متولدان دهه هشتاد از زوایای مختلف زندگی و حضورشان در جامعه توسط منوچهر اکبرلو نوشته شده است.

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان «هشتادی‌ها» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما است. او تاکنون با دو مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس  بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

رونمایی از نخستین پوستر انگلیسی انیمیشن سینمایی «گنج اژدها»

نخستین پوستر انگلیسی انیمیشن سینمایی «گنج اژدها»، دومین انیمیشن سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر رونمایی شد. این اثر براساس قصه افسانه‌ای در حال تولید در استودیو هورخش با مشارکت میستیک هوس (Mystic house) کاناداست.

ganje-ezhdeha

آرمان رهگذر و علیرضا کبیری (نماینده میستیک هوس) تهیه‌کنندگی این انیمیشن را به طور مشترک بر عهده دارند. اشکان رهگذر و آیدا نوشالی نیز به طور مشترک فیلمنامه «گنج اژدها» را به نگارش درآورده‌اند. پیش تولید این انیمیشن از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا شش ماه دیگر ادامه دارد. پیش بینی می‌شود انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» برای سال ۱۴۰۲ آماده نمایش شود.