سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

چهره‌های بین‌المللی همراه با «سینماحقیقت»/ معرفی اساتید کارگاه‌ها

kargah haghighat

پنج سینماگر بین‌المللی با برگزاری کارگاه آموزشی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دیوید چاراپ، هلنا ترشتیکوا، کرستن جانسون، میشل نول و پیتر همیلتون اساتید کارگاه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» هستند.

دیوید چاراپ کارگاه «هنر تدوین مستند» را برگزار می‌کند، چاراپ بیش از بیست سال، تدوینگر تحسین شده، در حوزه مستند و داستانی بوده است و با کارگردانانی مانند پاول پاولیکوفسکی، مارک آیزاکس و کوین مک‌دونالد همکاری کرده است.

هلنا ترشتیکوا کارگاه «مستند به شیوه تایم لپس» را برگزار می‌کند، او عضو آکادمی فیلم اروپا و در زمان کوتاهی وزیر فرهنگ جمهوری چک بوده است. ترشتیکوا بیش از پنجاه فیلم مستند با موضوعات مختلف ساخته که عمدتاً درباره روابط انسانی و مشکلات اجتماعی مختلف است.

کرستن جانسون کارگاه «اخلاق حرفه ای در تصویربرداری» را برگزار می‌کند، کرستن جانسون مستندساز و فیلمبردار آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کار دوربینش در چندین فیلم مستند بلند معروف مانند Citizenfour و The Oath شناخته شده است. او سال ۲۰۱۶ فیلم Cameraperson را ساخت، فیلمی که شامل قطعات مختلفی از چندین دهه فعالیت او در سراسر جهان به عنوان فیلمبردار مستند است.

میشل نول کارگاه «راهبردهای پخش جشنواره ای» را برگزار می‌کند. میشل نول (کارگردان و تهیه کننده تلویزیونی فرانسوی است. این تهیه کننده، کارگردان برنامه های تلویزیونی در سال ۱۹۸۲، تلویزیون Revcom را به عنوان شبکه تلویزیونی مستقل گروه انتشارات فرانسوی “Editions Mondiales” راه اندازی کردد که به سرعت آن را به یکی از موفق ترین و بین المللی ترین شرکت‌های تولید فرانسوی با زیرمجموعه هایی در آلمان، بریتانیا و استرالیا تبدیل کرد.

پیتر همیلتون کارگاه «راهبردهای پخش اینترنتی و استریمرها» را برگزار می‌کند. پیتر همیلتون مدیریت شرکت مشاوران پیتر همیلتون را بر عهده دارد که از سال ۱۹۸۷ در نیویورک مستقر است و خدمات توسعه کسب و کار را برای صنعت مستند ارائه می کند.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>