سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
رونمایی از آنونس فیلم؛

فیلم سیاسی مانی حقیقی در جشنواره تورنتو

Tafrigh

در پی حضور فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی در جشنواره فیلم تورنتو، از آنونس این فیلم سینمایی رونمایی شد.

سوره سینما – ورایتی در یک خبر اختصاصی از فیلم جدید مانی حقیقی نوشته است که «بوتیک فیلم» قرارداد چندین فروش مهم و کلیدی برای فیلم سینمایی «تفریق» (تریلر نوآر ایرانی مانی حقیقی) را که در بخش پلتفرم جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید، بسته است.

این فیلم توسط کمپانی «دیافانا» در فرانسه (با همکاری کینوویستا) و «سپتامبر فیلم» در بنلوکس خریداری شده است. بوتیک فیلمِ ژان کریستف سایمون که در برلین مستقر است، «تفریق» را تولید کرده و نماینده این فیلم در بازارهای بین‌المللی است.

ماجرای فیلم سینمایی «تفریق» با بازی ترانه علیدوستی؛ بازیگر فیلم «فروشنده» و «برادران لیلا» و نوید محمدزاده بازیگر فیلم «برادران لیلا» در مرکز شهر تهران اتفاق می‌افتد. داستان این فیلم در مورد زوجی به نام‌های فرزانه و جلال است که فکر می‌کنند همزادهای خود را در شهر تهران دیده‌اند.

وقتی فرزانه (ترانه علیدوستی) مردی را در اتوبوس شهری می‌بیند که شباهت زیادی به شوهرش، جلال (نوید محمدزاده) دارد، او را دنبال می‌کند و به ساختمانی ناآشنا می‌رسد. فرزانه در آنجا، می بیند که ساکنان به شکلی به جلال سلام می‌کنند که گویی او را می‌شناسند. فرزانه که مربی آموزش رانندگی است از خیابان تماشا می‌کند که جلال وارد آپارتمانی می‌شود تا با زن دیگری ملاقات کند…

فرزانه سه ماهه باردار است و به سختی کار خود را در آموزش رانندگی ادامه می دهد. او پس از دیدن جلال در اتوبوس به این باور رسیده است که شوهرش در یک رابطه عاشقانه گیر افتاده است. از این رو با جلال وارد بحث می‌شود اما جلال بر روی این امر پافشاری می‌کند در آن زمانی که فرزانه ادعا دارد او را در اتوبوس دیده، او کیلومترها از شهر فاصله داشته است! پس از آن فرزانه شروع به از هم پاشیدگی می‌کند…

سایمون؛ مدیر اجرایی «بوتیک فیلم» در مورد آخرین ساخته مانی حقیقی گفته است: «تفریق» فیلمی است که در لبه سنت سینمای ایران قرار دارد، با بعد سیاسی قوی، اما عناصر هیجان‌انگیزی نیز دارد که احتمالاً انتظار ندارید در فیلمی از آن منطقه ببینید.

مدیر اجرایی افزود: این واقعاً فوق‌العاده است که شانس همکاری با توزیع کنندگان برجسته و دوستداران جسور فیلم مانند دیافانا، کینوویستا و سپتامبر فیلمز را برای توزیع فیلم داشته باشید!

«تفریق» محصول مشترک ایران و فرانسه است و توسط «شایسته فیلم» در ایران اکران می‌شود.