سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
یادآوری یک پرونده جنجالی/

نسیم ادبی در نقش یک متهم به قتل

nasim-adabi

نسیم ادبی در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان نقش یک متهم به قتل را بازی می‌کند.

نسیم ادبی در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان نقش یک متهم به قتل را بازی می‌کند.

 نسیم ادبی بازیگر نمایش«عامدانه،عاشقانه، قاتلانه» درباره حضور در این نمایش به سوره سینما گفت: من ۴ روز قبل از اجرا به گروه نمایش پیوستم. قبل از من قرار بود شبنم فرشادجو در این اثر حضور داشته باشد که نتوانست در اجرا گروه را همراهی کند و من در آخرین روزها جایگزین او شدم. بنابراین به دلیل زمان کمی که داشتم بیشتر از کارهای دیگرم روی این نمایش و نقشی که قرار بود ایفا کنم تمرکز کردم و وقت گذاشتم، به کمک حمیدرضا آذرنگ که مشاور کار بود و ساناز بیان کارگردان نمایش تلاش کردم به نقش برسم و تعریف درستی از شخصیتی که قرار بود ایفا کنم ارائه دهم. در همین راستا فیلم هایی دیدم که به شکل گیری دیدگاهم درباره نقش کمک فراوانی کرد.

این بازیگر تئاترادامه داد: حضور بیان در رساندن من به نقش بسیار مهم بود. چون همانطور که من باید سریع به نقش می رسیدم او نیز باید به سرعت کدها و نشانه های نقش را به من منتقل می کرد. خوشبختانه خیلی خوب پیش رفتیم و با هم کنار آمدیم. من در این نمایش در نقش همسر دوم مردی ایفای نقش می کنم که درگیر ماجرای کشته شدن همسر اول شوهرش می شود اما نمی تواند ثابت کند که قاتل نبوده است. با این نقش بسیارهمذات پنداری کردم. چون کاراکتر این زن من را بسیار تحت تاثیر قرار داد و برای ایفای آن اذیت شدم.

بازیگر نمایش «کسوف» یادآور شد: تماشاگری که به دیدن یک نمایش می آید در طول مدتی که به تماشای اثر نشسته با کاراکترها و موقعیتهایشان آشنا می شود و ممکن است با آنها همذات پنداری کند اما یک بازیگر در طول ۳۰ شب اجرا آنقدر با نقشش همراه می‌شود که در واقع با آن زندگی می کند. این اتفاق در این نمایش برای من بیشتر روی می دهد به این شکل که از ابتدا تا انتهای اثر این شخصیت با من همراه است و من کاملا او را زندگی می کنم.

nasim-adabi1

ادبی درباره مضمون «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» گفت: این نمایش دردهای جامعه را به شکلی ملموس بیان می‌کند. روایت زندگی آدم هایی که به خاطر قرار گرفتن در شرایط اجتماعی و یا اقتصادی نا مناسب مرتکب قتل شده اند در این اثر تصویر می شود. شاید هیچ یک از این افراد تصورش را هم نمی کردند که روزی پشت میله های زندان بروند و یا به خاطر قتل یک نفر اعدام شوند. این نمایش به مخاطب هشدار می دهد که به راحتی در مورد موضوعی قضاوت نکند و با احتیاط بیشتری در مورد مسائلی مثل قصاص فکر کند.

نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان از چهارشنبه ۱۷ مهر‌ماه ساعت ۱۹:۳۰  در تالار شمس موسسه اکو به صحنه رفته است. این نمایش را ساناز بیان نوشته و حمیدرضا آذرنگ مشاور کارگردان است. نسیم ادبی، فروغ قجابگلی، بهاره رهنما و سهیلا صالحی بازیگران آن هستند. دیگر عوامل عبارتند از طراح صحنه: احمد کچه چیان، طراح لباس: سهیلا صالحی، موسیقی: ارشام مودبیان، طراح نور: رضا حیدری، مشاور رسانه:  مریم نراقی و عکاس: آوا کیایی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>