سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۲ در ۸:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب
«مهمان داریم» در پایان راه/

محمدی: تأکید بر کانون خانواده کلید توجه مخاطب خارجی به «حوض نقاشی»

manoochehr-mohamadi

منوچهر محمدی با تأکید بر استقبال مخاطبان جشنواره پوسان از فیلم «حوض نقاشی»، «مهمان داریم» را اثری شاخص در کارنامه محمدمهدی عسگرپور دانست.

منوچهر محمدی با تأکید بر استقبال مخاطبان جشنواره پوسان از فیلم «حوض نقاشی»، «مهمان داریم» را اثری شاخص در کارنامه محمدمهدی عسگرپور دانست.

منوچهر محمدی درباره اکران فیلم «حوض نقاشی» در جشنواره بین‌المللی پوسان به سوره سینما گفت: «حوض نقاشی» در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم پوسان به اضافه تعدادی از فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمد. سه نمایش برای فیلم داشتیم که به نمایش اول نرسیدیم. در دو نمایش بعدی استقبال تماشاگران کره‌ای از فیلم قابل توجه بود.

وی افزود: جلسه پرسش و پاسخ فیلم بیش از زمان معمول طول کشید. پیدا بود که فیلم خصوصا به خاطر حرف اصلی‌اش که توجه به نهاد خانواده است، مورد توجه مخاطبان خارجی قرار گرفته است. «حوض نقاشی» به دلیل تناسبش با مسائل روز و اشاره کوچکی که به مسئله تحریم خصوصا تحریم دارویی و اثر آن بر زندگی مردم داشت توانست ارتباط ملموسی با مخاطبان خارجی‌ برقرار کند. بعضی مخاطبان از این زاویه یعنی تأثیر بد تحریم بر زندگی مردم سؤالاتی از من داشتند که در حد توان به آنها پاسخ دادم.

تهیه‌کننده «طلا و مس» ادامه داد:  یکی از نکات خوشحال‌کننده و آموزنده برای من در این جشنواره این بود که دیدم وقتی فیلمی در ایران بر اساس استانداردهای فنی و منعکس‌کننده ویژگی‌های فرهنگی‌مان بسازیم و از نظر زبان سینمایی در اندازه‌ای باشد که بتواند با مخاطب خارجی ارتباط برقرار کند فرصت خوبی در آسیا برای عرضه فیلممان داریم که باید از این فرصت برای عرضه محصولاتمان استفاده کنیم.

manoocher-mohamadi-1

محمدی تأکید کرد: شاهد مثال من برای این نکته استقبال عاطفی تماشاگران از فیلم «حوض نقاشی» است. هیچ تفاوتی در واکنش مخاطبان خارجی و داخلی به فیلم ندیدم. تشویق‌های پیاپی حاکی از این بود که «حوض نقاشی» توانسته از نظر شکل روایی، تکنیکی و محتوایی مخاطب را راضی کند.

این تهیه‌کننده درباره پروژه‌های دیگرش توضیح داد: سریال «گردان نور» به نویسندگی حامد محمدی و کارگردانی بهروز شعیبی به دلیل مشکلات مالی تلویزیون منتظر تخصیص بودجه است. کاری که در حال حاضر با تلاش جدی داریم پیگیری می‌کنیم آماده کردن فیلم «مهمان داریم» محصول حوزه هنری است که مراحل پایانی پس از تولید را می‌گذراند. این فیلم یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های کارنامه کاری محمدمهدی عسگرپور است. اولین نمایش آن در جشنواره فجر امسال است.

وی گفت: در این فیلم از بهترین‌های سینما در گروه فنی و هنری استفاده کردیم. عوامل فنی فیلم در «حوض نقاشی» هم با ما بودند. حضور پرویز پرستویی و دیگر بازیگران که از بازیگران خوب سینمای ایران هستند قطعا فیلم را در حد و اندازه‌های استاندارد قرار داده است.

محمدی درباره رقابت «مهمان داریم» با دیگر فیلم‌های جشنواره امسال فیلم فجر گفت: درباره فیلم‌های امسال جشنواره نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم. ما فیلممان را با بیشترین تلاش ساختیم که فکر می‌کنم فیلم موفق و آبرومندی باشد. امیدوارم فیلم‌های امسال بتوانند جشنواره را در سطح تکنیکی، موضوعی و محتوایی ارتقا بدهند اگر این اتفاق بیفتد باعث دلگرمی دیگر سینماگران خواهد شد.

در «مهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور ، پرویز پرستویی، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی، معصومه قاسمی‌پور و … بازی کرده‌اند. «حوض نقاشی» با بازی  شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی را مازیار میری کارگردانی کرده است.