سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
ناصر رفایی در گفتگو با سوره سینما:

«خانه‌های شیشه‌ای» روایتی از زندگی طبقه متوسط است

naser-refayee

ناصر رفایی از احتمال حضور حمید فرخ‌نژاد و لادن مستوفی در فیلم جدید خود خبر داد.

ناصر رفایی از احتمال حضور حمید فرخ‌نژاد و لادن مستوفی در فیلم جدید خود خبر داد.

رفایی به سوره سینما گفت: «خانه های شیشه ای» در مورد مناسبات و فضاهای موجود در زندگی شهری و به خصوص پایتخت است. به نوعی الگوپذیری از سایر جوامع توسط مردم خودمان را مد نظر قرار داده ایم. آدم های فیلم من عضو طبقه متوسط جامعه هستند. به نظر من این قشر از مردم در تمام عرصه های زندگی اجتماعی و در هر بخشی حضور پررنگ دارند، پس وظیفه فیلمساز است که روزگارشان را به نحو شفاف تری نشان دهد. گاهی این خود ما هستیم که باید خودمان را داوری کنیم و من هم تلاش دارم در این فیلم بستر یک نوع از داوری را فراهم کنم و فکر می کنم اساسا رسالت یک فیلم اجتماعی همین است.البته تاکید می کنم که قرار نیست فیلمساز نسخه بپیچد و یا ادعای خاصی داشته باشد. هر فیلم نگاهی را مطرح می کند که می تواند در کنار نگاه های دیگر قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را به جشنواره فیلم فجر خواهد رساند، گفت: ما بخش هایی از مراحل پیش تولید را قبلا انجام داده بودیم، اما با تغییر مدیریت کار متوقف شد. حالا تلاش داریم فیلم در جشنواره امسال حضور داشته باشد، اما قبل از آن باید بررسی هایی انجام دهیم. اگر ببینیم امکان تولید سریع و رسیدن به جشنواره وجود دارد، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، اما اگر متوجه شویم طبق برنامه‌ریزی، بیش از حد دیر شده ، ترجیح می دهیم پس از جشنواره کار را شروع کنیم. ضمن اینکه این روزها اوج تولید سینمای ایران است و از نظر انتخاب عوامل و استفاده از امکانات هم با محدودیت مواجه خواهیم شد.

رفایی گفت: با حمید فرخ‌نژاد، لادن مستوفی و السا فیروزآذر صحبت اولیه داشته ام و به احتمال فراوان از حضور این دوستان استفاده می کنیم. البته فیلمنامه را برای مریلا زارعی هم فرستادیم که هنوز جواب قطعی نگرفته ایم. علی لقمانی فیلمبرداری را بر عهده خواهد داشت.

ناصر رفایی فیلم‌های سینمایی «چتر سبز»، «خانه امن است» و «صبحی دیگر» را کارگردانی کرده است.