سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
آیا داستان ایرباس بلاخره ساخته می‌شود؟/

جعفری جلوه عشیره‌ای عمل نمی‌کند/ در انتظار تأمین بودجه «uss وینس»

ghasem-gholi-poor

قاسم قلی‌پور ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید بنیاد سینمایی فارابی بتواند بودجه ساخت فیلمی بر اساس حادثه هواپیمای ایرباس را تأمین کند.

قاسم قلی‌پور ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید بنیاد سینمایی فارابی بتواند بودجه ساخت فیلمی بر اساس حادثه هواپیمای ایرباس را تأمین کند.

قلی‌پور تهیه‌کننده سینما درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: بر اساس عرف باید اجازه بدهیم دوستان جدیدی که مدیریت سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی را بر عهده گرفته‌اند بر اوضاع مسلط شوند و بعد ما خواسته‌های خود را مطرح کنیم. قطعا بسیاری از دوستان سینماگر در این ماه‌های آغازین مدیریت جدید به امید حل مسائل و مشکلاتشان مراجعه‌های خود را آغاز کرده‌اند به همین دلیل فکر می‌کنم این روزهای شلوغ را باید از سر گذراند اوضاع که آرامتر شد برای جذب سرمایه فیلمنامه «uss وینس» به کارگردانی سعید اسدی اقدام کنم.

تهیه‌کننده «عروس آتش» ادامه داد: در این سال‌ها شانس این را نداشتم که پرکار باشم. بعد از نامهربانی‌هایی که بر «عروس آتش» اعمال شد و در دورانی که توزیع قاچاق فیلم شدت یافته بود شرایط برای بازگشتن به عرصه تهیه‌کنندگی فراهم نبود. ساخت «آتش سبز» هم تنها با حمایت فارابی ممکن شد. اگر حمایت فارابی نبود نمی‌توانستم به تنهایی این فیلم را تهیه کنم. به هر حال نعمت بزرگی است که بتوانی کاری را به انجام برسانی که دوستش داری. علاقه به سینمای متفاوت همیشه با من بوده و امیدوارم با مدیریت آقای جعفری جلوه اتفاق‌های خوب بیفتد.

وی گفت: با شناختی که از آقای جلوه دارم می‌دانم که ایشان عشیره‌گرا نیست. مدیری نیست که بخواهد حلقه دوستان در اطراف خود داشته باشد و صرفا به همان افراد توجه داشته باشد. به توانمندی سینماگر نگاه می‌کند و می‌توان به توزیع عادلانه فرصت شغلی با مدیریت ایشان امیدوار بود. هنوز برای «uss وینس» پروانه نگرفته‌ایم. فکر نمی‌کنم برای پروانه ساخت مشکلی داشته باشیم. ابتدا باید یقین پیدا کنیم که بحث مالی فیلم حل و بودجه تأمین می‌شود بعد برای دریافت پروانه ساخت فیلم اقدام می‌کنیم.

قاسم قلی‌پور تهیه‌کنندگی «ماه مهربان»، «بلندیهای صفر»، «یاد و دیدار» و … را بر عهده داشته است. فیلمنامه «uss وینس» بر اساس حادثه هواپیمای ایرباس نوشته شده و پیشتر گفته شده سعید اسدی ۱۷ سال مشغول تحقیق و پژوهش درباره این فیلمنامه بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>