سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
دریاچه ارومیه به سرعت به فاجعه نزدیک می‌شود/

مشکلات ساخت فیلم «روزی روزگاری دریاچه‌ای» از زبان کارگردان

6871_634823385537037500_l

سعید ابراهیمی‌فر تأکید کرد برای بعضی ساخت فیلم درباره اختلاف‌های خانوادگی مهمتر از ساخت فیلمی درباره فاجعه دریاچه ارومیه است.

سعید ابراهیمی‌فر تأکید کرد برای بعضی ساخت فیلم درباره اختلاف‌های خانوادگی مهمتر از ساخت فیلمی درباره فاجعه دریاچه ارومیه است.

ابراهیمی‌فر درباره نگارش فیلمنامه سینمایی درباره دریاچه ارومیه به سوره سینما گفت: همچنان مشغول نگارش «روزی روزگاری دریاچه‌ای» هستم. یک سال و نیم پیش مسائل دریاچه ارومیه رسانه‌ای شد و من پیگیر شدم تا درباره این مشکل بیشتر بدانم. در تحقیقاتی که در ادامه انجام دادم عمق فاجعه برایم آشکار شد. اگر دریاچه ارومیه خشک شود طوفان و در واقع سونامی نمک شکل خواهد گرفت. طوفان نمک به خاطر وسعتی که دریاچه دارد بیش از نیمی از آذربایجان را غیرقابل سکونت خواهد کرد. انواع و اقسام بیماری‌ها ساکنین را تهدید خواهد کرد.

وی افزود: در این مدت چند بار به ارومیه سفر کرده‌ام تا تحقیقات بیشتری انجام دهم. دیدم که سرعت فاجعه بسیار بالاست. این قضیه مسئولیت من را بیشتر می‌کند. باید به دقت ابعاد فاجعه ارومیه را روی کاغذ بیاورم تا اجرا درست‌ترین شکل ممکن را به خود بگیرد. زمانی که ۶۰% فیلمنامه آماده شده بود مذاکراتی با نهادهایی مثل سازمان محیط زیست برای جذب سرمایه فیلم داشتم اما متأسفانه وضعیت اقتصادی این نهادها بسیار وخیم بود. این فیلم فیلم گیشه نیست یک فیلم ملی است به همین دلیل تأمین سرمایه‌اش سخت خواهد بود. امروزه ساختن فیلمی درباره اختلاف‌های زن و شوهر راحت‌تر و گویا مهمتر از ساخت فیلمی درباره یک اتفاق ملی است. تسلیم نمی‌شوم. با مدیریت جدید به اتفاق‌های مثبت امیدوارم.

سعید ابراهیمی‌فر کارگردانی فیلم‌های «نار و نی»، «تک درخت‌ها»، «مواجهه» و … را بر عهده داشته است.


One thought on “مشکلات ساخت فیلم «روزی روزگاری دریاچه‌ای» از زبان کارگردان”

  1. شاهرخ فهیم می‌گه:

    بعنوان فردی از اهالی هنر وبازیگری برای سعیدخان ابراهیمی فر آرزوی توفیق میکنم ودرمقابل احساس مسولیتش سرتعظیم فرود میآورم باشد که امثال سعیدخان در این عرصه زیاد شوندوپایداربمانند ان شاء الله

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>