سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
نقش‌های تکراری نمی‌گذارند بازیگر مؤلف باشم/

رحیم نوروزی کارگردان سینما می‌شود

rahim-noroozi

رحیم نوروزی با انتقاد از فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون و دستمزدهای پایین تأکید کرد به زودی اولین فیلم سینمایی‌اش را خواهد ساخت.

رحیم نوروزی با انتقاد از فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون و دستمزدهای پایین تأکید کرد به زودی اولین فیلم سینمایی‌اش را خواهد ساخت.

نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: برای بازی در سریال «رخنه» به کارگردانی حسین تبریزی قرارداد بسته‌ام. این سریال چند وقت است شروع شده ولی من هنوز جلوی دوربین نرفته‌ام. آخرین فعالیتم بازی در سریال «یادآوری» به کارگردانی حجت‌قاسم‌زاده اصل بود. این سریال قرار است در روزهای آینده از شبکه آی‌فیلم پخش شود. این اولین مجموعه تولیدی آی‌فیلم است. چند روز است که آنونس «یادآوری» از آی‌فیلم پخش می‌شود و حدس می‌زنم که توانسته مردم را برای دیدن این مجموعه منتظر نگه دارد.

بازیگر مجموعه «پس از باران» گفت: «یادآوری» با بازی رویا تیموریان، فرهاد قائمیان، مسعود رایگان و دیگر دوستان شاید بتواند به نوعی حکم گردگیری برای تلویزیون را داشته باشد. این سریال با چند داستان موازی پیش می‌رود و می‌تواند مردم را با تلویزیون آشتی بدهد.

بازیگر فیلم سینمایی «یوسف پیامبر» درباره حضور کمرنگش در سینما توضیح داد: در سینما پیشنهادهایم بسیار کم است. اینطور رقم خورده. بخشی از این اتفاق ناشی از انتخاب‌های خودم بوده و بخشی هم از دست من خارج. سینما برای من قله و افق نبوده. بازی در این مدیوم به نوعی داشتن برند و دستمزد بالاست.

نوروزی افزود: از کارنامه کاری‌ام راضی هستم. همیشه سعی کرده‌ام مسئول و متعهد و در مواجهه با نقش پزوهشی عمل کنم. در سریال‌های الف و تاریخی زیادی بازی کردم. در دو سال اخیر تقریبا کم‌کار بودم و شرایط بازیگری من را به این واداشت که به دغدغه اصلی و قدیمی‌ام برگردم. همیشه دوست داشتم کارگردانی کنم. دغدغه فیلمسازی از کودکی با من بوده. در سال‌های اخیر همیشه کاراکترهای تکراری بازی کردم. با این شیوه فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون نمی‌توانم بازیگر مؤلف باشم. همیشه نقش منفی بی نهایت تکراری و بی شناسنامه. فعالیت در بازیگری تبدیل به یک دور تکراری شده. در این مدت دو نمایشنامه و یک فیلمنامه سینمایی نوشتم و قصد دارم با فراهم شدن شرایط به کارگردانی سینما روی بیاورم. خودم صاحب کار خودم شوم و همیشه منتظر نباشم کسی بیاید من را انتخاب کند.

وی با انتقاد از دستمزد بازیگران با سابقه تأکید کرد: دستمزدی که این روزها به ما پیشنهاد می‌شود دستمزد شش سال پیش است. نمی‌دانم چطور به این نقطه رسیدیم. تلویزیون پول ندارد و به تهیه‌کننده می‌گوید خودش سرمایه‌گذار پیدا کند. متأسفانه در تئاتر هم شرایط به سمت فضای بازاری پیش می‌رود. پیش‌شرط برای اجرای یک تئاتر حضور چهره‌های سینمایی است. تأکید بر گیشه بیش از پیش شده. تئاتر دیگر از آن حالت خردورزی جدا شده و دارد به سمت بازاری شدن حرکت می‌کند.

این بازیگر در مجموعه‌های «روز حسرت»، «یوسف پیامبر» و … بازی کرده است.